Fick en fråga om hur jag gör när jag kör mina intervaller. Det beror lite på vad jag vill ha ut av passet. Intervallerna jag körde senast blev så här:

15 km/h i 30 sekunder, vila 1 minut. I praktiken blir vilan kortare. Det tar 15 sekunder för löpbandet att komma upp i fart så effektiv vila blir 45 sekunder. Senast satte jag som mål att köra 10 men eftersom att det kändes så bra så blev det 15 istället och det är vad jag kommer ha som mål framöver.

Under vintern har jag även kört backintervaller på löpbandet. Hastighet 13 km/h och 5% alt 6% lutning. Det tar rejält på benen iom att vilan också blir i backe. Man kan göra det lättare för sig genom att hoppa av löpbandet och istället ha ståvila.

avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar
    Fröken säger:

    Härligt att du kan hålla i så länge på intervallerna, det tar rejält på konditionen!

  2. avatar

    Länge sedan jag var inne här nu! Men vad stor Ida har blivit.
    Och vad duktig du är som redan är så igång med träning!

  3. avatar

    låter skönt! jag måste också komma igång!

  4. avatar

    Aaah, tack för svaret 🙂 Jag har kört en gång och då gav jag allt. Hade 16Km/h (10st) och sprang 25sek, sen 5 till på 15% lutning och 16km/h. Det tog bra det med 😉

  5. avatar

    SVAR: Tack så mycket!!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: