Då var det då dags att göra en liten utvärdering av min träningssommar. Innan jag gick på semester så sa jag att när jag kommer tillbaka ska jag vara i både bättre form och smalare. Stenhårda intervaller i olika varianter, tempoträningar, distans och styrka kombinerat med snabba femkilometerspromenader har lett till att formen är bättre än nånsin. För ett tag sedan skrev jag om mitt personbästa på fem kilometer som är 27,15, men har kontrollmätt sträckan och då visade det sig att jag sprungit 5,140 meter.
Min bästa femma är alltså sprungen på ca 26,40. Det är inte alls särskilt långt från den tiden jag vill ner till på fem kilometer. Målet är fem på 25. En minut och 40 sekunder ska inte vara särskilt svårt att ta in.
Så här såg mina mått ut när jag började för åtta veckor sedan.
Vikt: 70,7   
Midja: 83
Mage: 109
Stuss: 106
Lår: 63
Nu efter åtta veckors hårt kämpande ser det ut så här istället:
Vikt: 63,7 (- 7)
Midja: 76 (- 7)
Mage: 95 (- 14)
Stuss: 98 (-8)
Lår: 60 (-3)
Jag har ätit vanlig mat men begränsat intaget och ätit max 2 hg godis i veckan. Jag tror inte helt på förbud så glass har också slunkit ner. Vad gäller bullar/kakor har jag varit stenhård och tycker inte ens att det är gott längre. Ju mer nyttigt jag ätit och desto mer resultat jag sett desto mindre benägen har jag varit att fuska. Den stora utmaningen blir nu när jag kommer tillbaka till jobbet, dels att inte börja småäta och att inte äta av efterrätterna. Det är sådana frestelser jag vet att jag inte får falla för, då är det snart kört och allt arbete jag lagt ner har varit till ingen nytta. Att bibehålla träningen och att ta mig ut på promenaderna är också utmaningar. Men har det gått hittills så ska det fortsätta så. Jag försöker att tänka att det är en bättre livsstil jag skaffar mig som gör att jag orkar mer och mår bättre.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Imponerande vilken resa du har gjort på åtta veckor!!! Tack för tips och inspiration när jag ska gå ner några kolon och minska magmåttet. Kram

  2. avatar
    Anonym säger:

    Härligt jobbat!!! Tack! Sådana här inlägg får mig att inspireras att ta tag i min efter-3-graviditeter-kropp… Det känns så segt men snart är det dax att tag i det! Puhh 😉

  3. avatar

    WOW! Vilket resultat. Hur har din kost sätt ut? Kram

    1. avatar

      Jag har ätit vanlig mat men mycket mindre portioner. Jag äter på liten tallrik så lurar jag hjärnan att jag ätit mer mat. Tagit bort alla bullar/kakor mm men ätit 2 hekto godis i veckan. Då det varit sommar har jag ätit lite glass men inte ens en gång i veckan.

  4. avatar

    Bra jobbat!

  5. avatar

    Du har ju jobbat på grymt bra! Kram J

  6. avatar

    Jätte bra resultat!:). Har sparat din blogg bland mina favoriter så får ha dig som inspiration när det är dags för mig 🙂

  7. avatar

    Vet du hur peppande detta är!? "Fem av fem" liksom.
    Jag tycker att du har varit kalasduktig denna varma sommar! =)
    Det allra bästa är detta med att "inget förbud" utan att finna en sund livsstil. Jag letar lite efter den, jag hade den ju förr i tiden.
    Har helt enkelt glömt vart jag lagt den bara. Men den som söker finner.

    1. avatar

      Tack! Jag är övertygad om att du också kommer finna den. Min livsstil var verkligen katastrofal tidigare, inte just vad gäller träningen men med kosten. Åt alldeles för mycket godis, för stora portioner mat. En morot för mig var just det jag hade sagt på jobbet att jag skulle komma tillbaka i bättre form. Jag blev lite mer tvingad då till att verkligen ta tag i livet.

  8. avatar

    Wow, vilka resultat! Inspirerande😊 Sunt tänk du verkar ha, gillar och delar det tänket. Förbud skapar oftast bara mer hysteri, det gäller att bli av med suget👌

    1. avatar

      Tack! Så sant det där med förbud.

  9. avatar

    Du får en stående ovation från mig! 👏 Hade aldrig kunnat träna så i hettan! Men snart ska jag börja lite smått har jag tänkt… 😊

    1. avatar

      Tack! Jag har tränat på kvällen när det är svalare. På dagtid hade jag aldrig orkat.

  10. avatar
    Anonym säger:

    Vilka resultat! Superbra jobbat. 🙂

    1. avatar

      Tack!

  11. avatar

    Bra jobbat, det syns verkligen skillnad!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: