I samarbete med RK:s kondition och styrka kommer här första luckan i adventskalendern: Plankan. Den stärker mage, rygg och rumpa. Den är enkel att utföra hemma och lätt att variera utefter svårighetsgrad. En bra start är att göra i set, tex 1minut*3 och allt eftersom du blir starkare kan du stå längre.
Tänk på att vara rak i kroppen och verkligen dra in magen. Jobba på att verkligen hålla in magen under hela tiden. Tekniken är viktig.
En variant för att göra sidoplankan ytterligare ett snäpp svårare är att sträcka armen uppåt.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Givande kalender och bra övning

    1. avatar

      Kika in imorgon för att se nästa övning. 🙂

  2. avatar

    sådan pilatesboll har jag i samma färg !!! 😀

  3. avatar

    plankan är grym 🙂 längtar till jag får göra den igen

  4. avatar

    Jag vet inte om jag kan säga att jag gillar plankan, men den är himla bra i alla fall 🙂
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

  5. avatar

    Håller med att det är en grym bra övning ❤️

  6. avatar

    Gillar plankan:)

  7. avatar

    Fantastiskt tjejen! 🙂 Underbart!

  8. avatar

    Plankan är verkligen en bra övning!

  9. avatar

    Bra övning!:)

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: