Idag kommer den första parövningen som kallas för björngång. Den innebär tät fysisk närhet men är extremt bra träning för båda parterna. Övningen är främst till för att stärka musklerna i magen och ryggen på båda personerna. Men armar och ben behöver också arbeta. Den som ligger under ska hålla sig fast med armar och ben runt den övre personen och lyfta upp bålen med magmusklerna. Person över reser sig sedan på alla fyra och knallar iväg. Det är även en väldigt rolig övning som inbjuder till många skratt.
 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Den övningen såg ju väldigt mysig ut med =D

Kommentera

%d bloggare gillar detta: