Det blev ett pass pilates efter jobbet, (det här). Ett pass som det är lite högre tempo i övningarna och därmed blir tekniskt svårare. Det har blivit som ett beroende för mig, så kul att köra!
Ett litet enklare sätt att göra ”the teaser” är att ligga på rygg och ha benen i 45graders vinkel. Spänn magen och använd sedan händerna och ”gå uppför” benen tills du är uppe. Håll den positionen och gå sedan ner igen med hjälp av händerna. Spänn hela tiden magen, utan det stödet blir det mycket svårare. Håll nere axlarna.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Härligt! Pilates var länge sen nu för mig. Men har funderat lite på yoga nu på sista tiden:)

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: