Idag var en sån här dag när jag egentligen inte alls hade lust att träna (ja, jag har sådana dagar). Det blev alldeles för sent igårkväll. Vi gick och la oss vid två så idag har jag gått runt lite med en känsla av att vara bakfull fast jag inte druckit någon alkohol. Kände ändå att jag behövde springa. Lotten föll på intervaller men hade ingen lust alls att ge mig ut i mörkret så jag sprang på löpbandet. 
Så här såg passet ut:
♦ 16km/h á 50sek*2
♦ 17km/h á 30 sek*4
♦ 18km/h á 25sek*5
♦ 16,4km/h á 40sek*4
♦ 16km/h á 30sek*5
♦ 16,4km/h á 30 sek*2
Vilan mellan varje intervall var ungefär 1 minut. Mellan de flesta intervallerna blev det ståvila men gåvila blev det också. Egentligen blir intervallerna längre i tid eftersom det tar en stund för löpbandet att komma upp i den fart jag vill ha. Likaså blir vilan kortare så det här är ett pass som är riktigt jobbigt att utföra. Men jag är väldigt nöjd eftersom jag egentligen inte ville träna alls.
Innan mitt pass blev det även ett pass för Rickard. Han bad mig göra något som jag inte brukar göra: tala om för honom vad han skulle träna. PT:n fick order av ”kunden”. Hur kul som helst ju att coacha coachen. Valet föll på backintervall, fyrahundra meter i 10% lutning och en hastighet om 18km/h. Antalet han skulle göra var åtta intervaller.

Det var lite roligt att för en gång skull köra hårt med honom. Annars är det ju jag som sliter och han har lugna gatan. Det här blev ett riktigt bra pass för honom. Det är helt otroligt hur bra han kan springa trots ett år med inte den mest ultimata träningen.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Åh vad duktiga ni är som tränade ändå 😀 Kram

  2. avatar

    Tack så mycket, hoppas hon är piggare imorrn. Ohh vilken bra ide och roligt att träna tillsammans

  3. avatar

    Vad snäll du är , får jag beröm idag:)

  4. avatar

    Vi har nyss skaffat oss en Crosstrainer. Så efter att bebben har ploppat ut och när kroppen är återställd, så ska det minsann tränas:)

  5. avatar

    Detta pass kallas även fartlek eftersom intervallerna blir olika långa och olika snabba. Fartlek av denna typ anses vara en mycket bättre träningsform av typ intervall speciellt när man är omotiverad innan eftersom det är fritt att styra tider och farter utan större krav. Mycket bra jobbat i dessa hastigheter som du har kört.
    Härligt

Kommentera

%d bloggare gillar detta: