Imorse vaknade jag med en tråkig känsla i magen. Jag har sovit riktigt dåligt i natt, bara drömt en massa konstigheter. Jag tycker verkligen inte om när jag får en sådan start på dagen.
Idag är en sån här dag då jag funderar mycket kring vad jag vill med min träning. Det är så lätt att misströsta med höften även om den känts bra den här veckan. Jag är så rädd att jag kommer bli tvungen att ta en lång löpvila och då vill jag ha lite andra träningsmål i väntan på att bli helt smärtfri i alla situationer. Jag hade tid hos sjukgymnast imorgon men fick avboka den då jag inte kan komma från jobbet. Jag väntar på ny tid därifrån.
Mina mål:
♥ Komma igång och träna pilates regelbundet igen.
♥ Bli vig
♥ Gå ner de kilon som fortfarande släpar efter, eller rättare sagt bli mindre ”plufsig”. Jag är på gång med det men jag är så otålig. Vill helst se resultat igår fastän jag vet att det tar tid.
♥ Börja cykla till och från jobbet. 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    trist när man inte kan sova men härliga mål du har!
    Tänkte passa på att tipsa om att du just nu kan vinna ett skin/skal till din mobil, surfplatta eller laptop. Kika gärna in det och delta mer än gärna, tävlingen avslutas på fredag eftermiddag 🙂

  2. avatar

    Bra mål, lycka till det kommer du klara!

  3. avatar

    Jag vet inte om du behöver råd, så ung som du är- från en nästan 60 åring 🙂 Men efter att ha gått ner nästan 20 kg på 3 år ung, så är jag så rädd att gå upp igen – särskilt när jag slutade röka för snart 2 år sen, så förra året i februari började jag med 5:2 dieten, vilket passar mig jätte bra, kollade bara i början ungefär hur många kalorier olika matvaror har (kvinnan kan äta ca 500 kal. den dan, män 600) Nu höftar jag bara det jag äter dessa 2 lågkaloridagar- har valt måndagar o torsdagar- funkar jättebra, håller min vikt- fast klart att träna är ju ett måste också till detta 🙂
    Lycka till med träning o att bli vigare o lättare

    1. avatar

      Tack för att du tog dig tiden att skriva till mig. Förra sommaren gick jag ner nio kilo och jag har tyvärr gått upp 2 av dem. Det är ingenting egentligen men för mig är det två för mycket. Jag har en "idealvikt" som jag vill väga. Dit både vill och ska jag nå. Jag vet inte om 5.2 passar mig. Kanske är värt att testa iallafall…

  4. avatar

    Låter som härliga mål!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: