Ni vet att jag inte gillar situps och det var ytterligare en anledning till att jag inte gillade passet jag testade på medley i finspång. Sen när blev situps pilates? Övningen ovan heter iallafall astronaut och jag garanterar er att om ni gör övningen rätt kommer det kännas rejält i magen. Ligg på rygg och ha böjda knän, fötterna i mattan. Dra naveln mot ryggraden och rulla upp och sitt rakt, håll om knävecken och rulla bak till dina armar är nästan raka. Sträck armarna rakt fram, handflatorna mot varandra och räkna långsamt till åtta, och vrid i midjan till höger (inte axlarna, det är magen som ska jobba). Stanna kvar och räkna därefter till åtta, vrid tillbaka till utgångsläget, stanna kvar och räkna till åtta. Vrid därefter till höger, stanna kvar i position och räkna till åtta. Återgå till utgångsläget, räkna till åtta och rulla sedan ner kota för kota, huvudet sist.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: