Adventskalendern i december var riktigt rolig att göra, så därför tänkte jag att vi gör en ny vända men med veckoutmaningar istället. Dessa är såklart i samarbete med RK.s kondition och styrka.
Den första kommer här, benövningar mot vägg med motstånd. Är du ensam så är det riktigt bra träning ändå. Gör övningarna på samma sätt. Med fem övningar får du ett komplett schema för benen.
1. Ligg på rygg och kom så nära väggen som möjljgt med rumpan. Ha så raka ben du kan. I den första övningen ska du vinkla och flexa fötterna. Det ska kännas i vadmusklerna men det får inte göra ont.
2 I den andra och tredje övningen böj benen och sträck ut. Motstånd när du böjer benen tränar baksida lår och motstånd när du sträcker benen tränar framsida och insida lår.
3. I den fjärde övningen tränas sätesmuskeln och utsida lår.
4. När benen är böjda och motståndet är när benen presssar ut tränas sätesmuskeln och höftböjarmuskeln.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Vilken härlig utmaning!

  2. avatar

    tack för tipsen 🙂

  3. avatar

    Vad kul att du lägger upp sådana videos! 😀

Kommentera

%d bloggare gillar detta: