Efter att ha tittat på min film från igår har jag konstaterat mina områden att jobba med.
– En djupare kontakt med mitt powerhouse. Scoop! (Dvs att spänna bäckenbotten och lyfta magen inåt och uppåt)
– Håll de statiska positionerna någon sekund längre
– Teknik, ända från fingerspetsarna till tårna.
– Linjerna
– Hållningen
– Öppna upp i bröstkorgen och inte glömma knipet mellan skuldrorna.
Det blev en gedigen lista det här. Jag filmade tre videoklipp igår, teaserprep med boll. De första två hade jag lite halvdålig kontakt och på det sista klippet fokuserade jag ytterligare ett snäpp på att verkligen arbeta med magen, att det är från magen kraften och kontrollen kommer och vilken skillnad det blev. Bilden ovan är inte från igår, men principen är ungefär densamma bara att jag hade båda fötterna på bollen. Ni hittar mig på instagram under namnet @hannafialotta.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: