Här får du förslag på hur du kan variera den vanliga sidoplankan. Du behöver en stol och en matta. Jag visar två varianter. Händerna på stolen är lättare än fötterna på stolen. Testa gärna båda varianterna. Glöm inte:

1. Powerhouse – utan magstödet blir det i princip omöjligt att hålla balansen.

2. Andas
För rörlig bild, kika in på @hannafialotta.
I första steget så svep med armen över huvudet tre gånger. (Som översta bilden i inlägget.)
För undre benet fram och tillbaka tre gånger. Vänd dig därefter om om gör samma sak på andra sidan. 
Avsluta med benlyft. Tänk längd och sträck i benet. Gör tre gånger på varje sida.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Smart med stolträning😊💪

  2. avatar

    Siddu man tar vad som, det fungerar ju toppen

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: