Den här övningen är en riktig utmaning. I teaserposition, ta tag i fötterna. Dra in magen till ryggraden. Det hjälper dig att hålla balansen. Den stärker magmusklerna, höftböjarna och lårmusklerna. Den stretchar samtidigt ryggraden och baksida lår.  Det område som jag alltid blir som mest stel efter löppass är just baksida lår så då är den här övningen perfekt att ta till. 

En modifierad variant av samma övning är att sitt upp med raka ben, flexa fötterna och försöka ta tag i tårna.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Så himla bra tips! 😀

  2. avatar

    Bra tips och övningar! 🙂

    1. avatar
      säger:

      Tack!

  3. avatar

    Bra tips! :))
    sv: Do it! Det är supergott 🙂

    1. avatar
      säger:

      Tack! 🙂 Testar du några av mina tips? 🙂

  4. avatar

    Bra tips och snygga träningstights

    1. avatar
      säger:

      Visst är de. Älskar dem redan. 🙂

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: