Här kommer fler tips på hur du kan variera sidoplankan. En liten note-to-self är att inte göra de här övningarna när jag precis ätit godis. Det blev lite onödigt tungt, hehe.
Börja med vanliga hederliga crunches fast i sidoplankposition. Jag gjorde tre repetitioner.

För därefter ned armen och vinkla upp handflatan. Rita sedan en båge med armen samtidigt som du skjuter upp höften och följer med, med huvudet.
 
Avsluta i plankposition och sätt i armen i golvet, pressa dig upp och sätt i andra armen i golvet. Jag repeterade det här steget fyra gånger. 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Aldrig fel med såna tips. jag är sämst på träna 🙁

  2. avatar

    Nya varianter som jag inte testat förut, toppen 🙂

  3. avatar

    Tack för tips

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: