Ikväll sprang jag en kort runda på löpbandet i väldigt långsamt tempo. Det blir en mjukstart efter en veckas löpvila. Därefter gick jag ut i trädgården och gjorde ett gäng styrkeövningar. Jag fokuserade på övningar som jag inte gör så ofta. Boomerang, plankan och sidebend. För skoj skull valde jag open leg rocker också. Jag gillar att rulla. Det är verkligen ödmjukande (finns det något ord som heter så?) att se sig själv på film. Inte undra på att de säger att pilates tränar hjärnan lika mycket som kroppen. Glömmer jag bort någon detalj så blir inte helheten bra heller. Mitt största problem är att mina axlar kryper upp. Jag tänkte att jag lägger upp de klippen. Bästa sättet att lära sig är att se hur man inte ska göra. Det blir roligt för mig också om något år och kan se skillnaden.

Jag passade även på att stretcha baksida lår. Det är ett måste! Säskilt när man är löpare. Tillhör du den skaran som inte stretchar efter löpning bör du lägga in några stretchövningar efter varje pass. Att inte stretcha gör kroppen stel vilket ökar risken för skador. Inte på kort sikt men på lång sikt.
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: