Jag och Rickard åkte iväg till löparbanan för att springa intervaller. Rickards förslag på intervaller idag var supertusingar. En intervallform som jag bara läst om men inte testat själv. Vad är då en supertusing? Det handlar om att man bryter ner 1km-intervall i fyra delar. Det blir en intervallstege: 100-200-300-400 och efter varje intervall vilar man trettio sekunder.
100*27
200*54
300*1,21
400*1,48
Kör stå eller gåvila i två minuter och repetera så många du orkar. För min del blev det tre supertusingar vilket var alldeles lagom. Jag hade inte orkar fler idag. Fördelen med supertusingar är att det bygger pannben, snabbhet och uthållighet. Tre flugor i en smäll vilket är hur bra som helst.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: