Här kommer ett tips på en superbra övning som stärker magmusklerna samtidigt som baksida lår får sig en rejäl stretch.
– Andas in och förbered dig på vad du ska göra.
– Andas ut och koppla på powerhouse.
– Använd dina magmuskler för att sätta dig upp.
– Andas in
– Andas ut och dra benet mot dig.
– Andas in och rulla ner.
Repetera önskat antal gånger. Vill du ge dina sneda magmuskler så håll i bandet med ena handen och rotera i midjan samtidigt som du för armen bakåt. Repetera önskat antal gånger. Byt ben och gör samma sak med andra benet.
Den här övningen är bra för alla att göra men särskilt viktig om du är löpare. Vill du göra övningen lite enklare så böj benet som du har i mattan.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    detta ska ju testas. tack för tipset, du är grym

    1. avatar

      Kul att du gillar det! Tack!

  2. avatar

    skönt

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: