Godmorgon min vän! Det här inlägget tidsinställde jag igår kväll utifall att jag inte skulle komma upp ur sängen. Trötte Karlsson, det är jag det! Jag kom dock upp ur sängen och sitter nu vid köksbordet. Ska äta lite frukost och sedan åker jag till jobbet för att jobba en delad tur. Vill du få upp flås och kondition på ingen tid alls? Testa tabataintervaller. Om du håller tempot uppe och kör minst åtta minuter motsvaras det av att springa fem kilometer. Men du måste jobba intensivt, som jag och Rickard gör i klippet ovan. Det här passet var vad jag och Rickard roade oss med efter bowlingen igår kväll och vi var så trötta efter passet.
Passet, 20 sekunders hårt jobb och 10 sekunder vila.
Squats
Höga knän
Step
Bicepscurl
Axellyft
Jämfota hopp över stepbrädan, hoppa upp på brädan och jämfota hopp på madrassen.
Låten är fyra minuter så det blir lagom att låta den gå två varv. Kom igen, åtta minuter av ditt liv har du. 😇👊💪
Vill du starta året med att komma i form, tveka inte att kontakta @konditionochstyrka.se på mail rickardkarlsson@konditionochstyrka.se (Jag får inget betalt för att länka till honom. Måste det fortfarande reklammärkas? Någon som är bra på lagar kring marknadsföring?)
Varsågod! Ha så roligt nu. Det hade jag kan jag lova. Särskilt när jag höll på att snubbla på stepbrädan 😇
Någon som känner någon som vill sponsra mig med en större och högre stepbräda. Hör av dig till mig isånafall.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Du tränar alltid hemma och så, tränar du på gym också. jag är i alla fall impad att du lägger så mycket tid på detta, det är starkt jobbat

    1. avatar

      Inte riktigt alla dagar. Men nästan. 🙂 Det är ju ett så stort intresse, ett intresse som gör mig full av lyckohormoner.

  2. avatar

    Kul! Träna gärna sådana här roliga träningar i ett rum som vetter mot andra sidan huset 😜 haha! Ni är skitduktiga! 👍🏼 /Malin

  3. avatar

    Så fort jag mår bättre av tabletthöjningen ska jag absolut testa denna tabatavideo ❤

  4. avatar

    Åh stepbrädan är nog min värsta fiende, sjukt jobbigt och på något vänster lyckas jag alltid snubbla

  5. avatar
    säger:

    Vet inte hur många ggr jag försökt få igång mig själv med liknande övningar, men det brukar inte vara mer än kanske två veckor och sen tröttnar jag.

  6. avatar

    Ser grymt jobbigt ut för den otränade haha

  7. avatar

    Åh låter ju toppen & effektivt 😃 hade velat hinna & kunna göra sånt här jag med 😃

    1. avatar

      Fast du behöver bara åtta minuter. Det har du! 😊

  8. avatar

    Det där är säkert jobbigt, som träning ska vara 😉

  9. avatar

    Men sjukt bra tips! Alltså hur grym är inte du? Måste prova detta, avskyr egentligen att träna kondition, haha. Brukar också tidsinställa inlägg, bara för att jag inte orkar sitta och blogga på morgonen då jag är tidsoptimisten delux, hehe<3 kram!

    1. avatar

      Men det är ett roligt sätt att träna kondition. Det känns inte som att jag tränar utan mer som att lattja.

  10. avatar

    Skulle kanske börja med lite träning ☺

  11. avatar

    Vilket bra tips :D. Ska absolut prova detta, just nu sitter jag med huvudvärk dock men kan göra senare ikväll :). Upplever att det är ganska skönt att träna senare på kvällarna 🙂

    1. avatar

      Jag tycker också om att träna senare på kvällarna. Säkert därför som jag inte somnar. 😜

  12. avatar

    Tack för tipset! Alltid bra att bli påmind om sådana "enkla" övningar som man kan ta till när tiden är knapp. 2019 hoppas jag bli ett bra träningsår för mig!

  13. avatar

    Jag såg din roliga video på Instagram, ha, ha!

    1. avatar

      Kul att du tyckte den var rolig! 😊

  14. avatar

    Detta hade nog varit något för mig! Men får nog börja lugnare haha. jag tänkte starta med 5 minuter varje dag på crosstrainer

    1. avatar

      Du kan göra samma övningar med längre vila emellan och lägre tempo i övningarna.

  15. avatar

    Are you crazy. Du tar jo nesten livet av en gammel dame. Jeg blir andpusten bare av å se på dere. Men det var morsomt.

    1. avatar

      Ja lite galen kanske. 😊

  16. avatar

    Tack! Jag älskar att köra intervaller rent allmänt men ofta blir det löpningsintervaller 🙂

  17. avatar

    Åh såna här inlägg älskar jag, så himla kul att få ta del av bra övningar du lär ut. Det behöver jag verkligen just nu 🙂

    1. avatar

      Vad roligt att du uppskattar mitt inlägg!

  18. avatar

    Tabata tycker jag är roligt, sysslat mycket med sådant haha! 🙂 Älskar det upplägget!

  19. avatar

    Det där måste jag göra någon dag =)

  20. avatar

    Vad kul att du delar med dig om din träning

    1. avatar

      Kul att du tycker det! 🙂

  21. avatar

    Åh tack för tipset! Ska prova det sen när det blir bättre väder 😉 hatar att vara ute vintertid haha 😂

  22. avatar

    För dom som kan är det säkert super kul å testa detta 🙂

    1. avatar

      Varför kan inte du, har du någon skada? *Nyfiken i en strut*

  23. avatar

    Nej men fyyy vad jobbigt haha! Blev trött bara av att se. Men försöka sig på det det ska jag gör! 😀 På måndag och tisdag när det inte blir gym, då ska jag ta fram din blogg och köra dina träningspass😍 tränar du någonsin med gummiband? Ska köpa ett idag för att testa på det lite tänkte jag! Du får gärna skriva om det om du har nå tips! Kram

    1. avatar

      Men så effektivt! Jo jag tränar ibland med gummiband. Kan säkert skrapa fram några övningar framöver.

  24. avatar

    Jag har aldrig testat det 😛 Najs att det motsvarar att springa 5 km 🙂

  25. avatar

    Du är så himla hurtig jämt men det är bra, man blir inspirerad! Hoppas jobbdagen går bra

    1. avatar

      Det har gått riktigt bra. Det ska bli skönt att få komma hem. Är lite trött nu. 😴

  26. avatar

    Så kul att du och din man tränar ihop! Det måste vara enklare att få gjort träningspassen om båda tränar.

    1. avatar

      Det underlättar verkligen. Ingen av oss kan smita, haha.

  27. avatar

    Vilket super bra tips på träning. Jag måste komma igång med lite träning snart känner jag. Mest för att tänka på annat. Hoppas att det går bra på jobbet i dag 🙂

  28. avatar

    Vilket roligt klipp♥️

    1. avatar

      Roligt vet jag inte men effektivt!

  29. avatar

    Jag har hört många prata om tabata men har aldrig förstått riktigt vad det är, det var roligt att få se det nu =)

    1. avatar

      Det är bara fantasin som sätter begränsningarna. Man kan även göra intervallerna längre, både vilan och den aktiva tiden. 🙂

  30. avatar

    Jag älskar tabataintervaller! Känns som jag tränat så mycket mer än några få minuter, haha. 😀 perfekt när man vill köra slut på sig själv.

  31. avatar

    Jag skulle vilja träna men hur kommer man ens igång….jag är för lat.

  32. avatar

    Tycker det är så roligt att du lägger ut videor med! 😀

    1. avatar

      Kul att du tycker det!

  33. avatar

    Vad roligt… jag har aldrig provat

    1. avatar

      Men gör det! Prova alltså. 🙂

  34. avatar

    Dom där delade turerna saknar jag inte. Och vilken rolig träning. Säkert jätte bra för flåset 🙂

    1. avatar

      Grymt bra för flåset. Jag var andfådd som om jag gjort mer än fem kilometer.

  35. avatar

    Den ska jag absolut testa. Måste bara komma igång efter nyår, men naturligtvis blev jag sjuk sådär lagomt till att jag skulle boka ett pass.

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: