Här kommer pilatesövningen som jag lovade att jag skulle tipsa om. Den här övningen går utmärkt att göra även utan band.
Starta i utgångspositionen ovan. Rygg och bäcken i neutral position.
Andas ut och lyft upp huvud och bröst. Pressa armarna mot sidorna. Sträck ut benen. Helst ska fötterna vara i nivå med ögonen men det beror lite på hur stark du är.
Fortsätt andas ut och öppna benen lite mer än höftbrett isär.
Andas in och böj in benen till tabletop, lyft upp armarna och sänk bröstet och huvudet.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Åh vilken bra övning!! 🙂

    1. avatar

      Den är verkligen bra!

  2. avatar

    Oj det ser inte helt enkelt ut för en som är helt otränad. 😉

    1. avatar

      Nja, det är kanske ingen övning man börjar med. Den kräver lite av en.

  3. avatar

    Kul med lite hemma övningar 🙂 tack snälla!

    1. avatar

      Det tycker jag med. 🙂

  4. avatar

    ÄLSKAR! den är ju verkligen sååå grym!!! <3

  5. avatar

    grymt!!! 🙂 Ha en trevlig helg!

    1. avatar

      Tack detsamma!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: