Jag har länge någonstans känt att jag inte köper ”jag har inte tid att träna”-ursäkten. Det finns alltid tid att träna, frågan är vad man väljer att prioritera. Med det sagt så… Vet du vad jag gjorde idag medan jag lagade mat? Nej så klart inte men det ska jag berätta.

Jag letade upp ett träningsprogram på youtube som jag körde i förra veckan. (Nämligen det här:) Så undder tiden som pastavattnet kokade upp och köttfärssåsen puttrade så gjorde jag ett gäng övningar. På ett enkelt sätt och utan att anstränga mig (nåja…..) så fick jag upp flås och puls. Hur bra som helst. Om du vill ha videobevis 😛 så hittar du det på instagram @hannafialotta

 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Det är rätt. Jag brukar alltid säga "leta inte ursäkter att inte träna, leta istället möjligheterna att träna".

  2. avatar

    Helt rätt. Att påstå att man inte har tid är faktiskt bara en undanflykt. Håller med, det handlar om prioriteringar. Jag ska bara påminna mig själv om det oxå.

  3. avatar

    Så himla bra sätt att få in lite mer träning i vardagen ju! Lite träning är ju trots allt bättre än ingen träning alls 🙂

  4. avatar

    Åh vad härligt att kunna göra två saker samtidigt 😊

  5. avatar

    Vad duktig du är som kör träning oavsett hur/jobbigt tråkigt det är. För när man har gjort något som känns lite tungt så känns det så bra sen när man har gjort det. Köttfärssås är ju riktigt gott 🙂

  6. avatar

    i nov förra året gick jag på kroppskännedom mm träning i min sjukskrivning men ja vi pratade mycket om träning i hemmet dessa små man inte tänker på tå sträckningar me vader vid spisen mm du tänker ju aldrig på men bra är et ju

  7. avatar

    Det är ju smart, jag är dålig på att prioritera just träning . Men börjat nu med långa promenader – så skönt. Men att göra övningar sådär skulle jag kunna börja med ju. Bra tips tack

  8. avatar

    Men vad go du är som kokar pasta och tränar samtidigt. Ska nästan testa på jag med i veckan

  9. avatar

    Så bra att du hittat ett sätt att kunna träna på, alltid roligt när man får till motion i vardagen. Jag märker att jag är rätt duktig på sådant på jobbet, har ju telefonen med så ser hur mycket jag rör på mig. Sen nu när jag bär möbler och sådant tror jag minsann man får med sig en del extra också 😀

  10. avatar

    Nej vad smart av dig! När du ändå bara skulle vänta att du gjorde något produktivt av de!

  11. avatar

    Jag har också kommit dit nu, jag masar mig iväg även om jag inte vill, väljer att gå i rask rakt då jag lämnat tösen till jobbet för att inte ta bussen tillbaka bara för att få än mer motion

  12. avatar

    Så smart att träna under tiden som man lagar mat. Önskar att jag var mer intresserad av att träna. Jag har aldrig tyckt om att träna på så sätt. Jag tränar hellre genom att sitta på hästryggen och känna att jag och hästen är ett 🙂

  13. avatar

    Det där var ju ett jättebra tips! Min första tanke, perfekt det skall jag börja med… Men – jag är säker på att det inte kommer vara lika intressant imorgon samt i vårt hus är det mestadels mannen som lagar mat.. hahaha..

Kommentera

%d bloggare gillar detta: