Jag skulle sprungit supertusingar men tiden drog iväg lite för att hinna med det innan Ida kom hem från skolan. Så istället blev det ett av mina favoritpass på löpbandet: fyrtio intervaller i varierande hastighet. Fast det blev 25 i 18 km/h vilket är fem mer än vad jag brukar göra. Så bra pass, men uppvärmningen var hemsk. Jag har återigen börjat känna den där mjölksyran just när jag värmer upp men den släpper sen för att lagom komma tillbaka i slutet av passet. Men då är det ”tillåtet”.
Jag kommer inte delta på gympapasset idag, där går min gräns efter cirka en mil i intervallform. Däremot ska jag såklart köra en halvtimme pilates. Fokuspunkt idag blir nog rörlighet. Men vi får se, om jag inte har en skriftlig plan så blir det inte alltid det jag tänkt mig från början. Däremot inte dåligt för det.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Men grymt!!
    Jag är också sugen på att börja springa igen. Ska bli frisk först.

  2. avatar

    Det låter som ett riktigt tufft men bra pass, så många intervaller måste vara ultimat. Vad var det för spännande pass du missade, supertusingen?

  3. avatar

    Låter som att du fått dig en rejäl genomkörare i dag, så skönt. Själv har jag precis kommit hem ifrån ett extra pass med cheerleading. Julshowen närmar sig 😂
    Är det inte ändå ganska kul att ha sådan bra koll på passen så att man kan bara köra? Låter hur härligt som helst.

  4. avatar

    Så bra jobbat av dig! Härligt när man får till ett bra pass, även om det blev lite mjölksyra! Jag hade faktiskt också ett bra pass på gymmet idag & sitter här sådär lagom när i benen 🙂

  5. avatar

    Intervaller är något som verkligen kan vara jobbigt ibland, haha! men heja dig 😀

  6. avatar

    Nej jag förstår att du inte deltar i gympapasset efter det du sprungit. Tycker du är duktig som kämpar medans jag säger bara att jag vill börja men jag får inte tummen ur =)

  7. avatar

    En mil borde väl vara helt ok tycker jag 😊Har skaffat träningskort igen jag också

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: