Jahapp, då har jag klarat av dag 1 och det har gått bra hittills. Till frukost åt jag en omelett med svamp, lök och kokosmjölk. Jag stekte i kokosolja och så åt jag en avokado till. Efter frukosten ställde jag mig och lagade mat. Det blev biffar och så fixade jag en härlig köttgryta.
Jag skulle laga broccolimos till lunch men råkade ha i alldeles för mycket kokosmjölk så det blev en soppa istället. Men det var gott ändå att äta ihop med biffarna och en härlig vitlålssallad. Blandade både vitkål och rödkål. Någon mer än jag som funderar över varför kålen heter rödkål när kålen inte är röd utan lila?
Drog med mig Rickard till gymmet och testade ett nytt pass: grit strength. Det är högintensiv intervallträning med stång och vikter. Jag gillar själva övningarna men det kommer ta några gånger innan jag hänger med på koordinationen. Jag var lite arg efter passet, hade inte den där känslan av glädje som jag brukar ha efter ett pass.
Efter träningspasset på gymmet åt jag en härlig tallrik med spenatsoppa. Nu skulle mamma se mig. Som barn ville jag absolut inte äta spenatsoppa men nu tycker jag att det är riktigt gott.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Åh, vad roliga saker som hjärtat fick följa med på! 🙂 Det känns verkligen som en späckad helg..

  2. avatar

    Va gott med biff , det var länge sen jag åt det , bra tips 💕

  3. avatar

    Åh så mycket gott i samma inlägg :D. Haha spenatsoppan, jag hade precis samma känsla som dig. Eller jag ratade spenat helt som barn, hängde dock ihop med en magsjuka för min del ;). Jag kräktes spenat och det tog mig 20 år innan jag ens stoppade saken i min mun igen efter det :-p

  4. avatar

    Spenatsoppa är så himla gott. Det måste jag göra någon dag åt mig 👍

  5. avatar

    Spenat och spenatsoppa är väl också en sådan där rätt som man antingen hatar eller älskar.. 🙂

  6. avatar

    Skulle också vilja testa keto, skall bli spännande att följa hur det går för dig. Maten såg god ut i alla fall

  7. avatar

    Hoppas verkligen att det går bra jag ska verkligen hålla tummarna för dig! Jag tycker att spenatsoppa är helt okej det är gott med ägg till. Den andra bilden med biffarna ser också jättegott ut. Detta klarar du 🙂

  8. avatar

    tråkigt att du inte kände samma energi med träningen och har missat vad är detta, ngn dietkost?

  9. avatar

    Jag har inte funderat över det där med rödkål 😛 Ibland ändrar man sig och börjar gilla nåt man inte har gjort innan 🙂

  10. avatar

    Men du hjärtat, varför kände du det så efter träningen? Inte roligt ju. Du brukar väl bara vara glad och uppåt. KRAM

  11. avatar

    Det låter som hos mat. Fördelen med lågkolhydratkost är att man brukar hålla sig mätt och få äta god mat 🙂 har funderat på att äta något liknande ett tag också..

  12. avatar

    Jag avskyr spenat men ändå tycker jag spenatsoppa med ägg i ser så gott ut haha knäpp man är

  13. avatar

    Så spännande att prova ett nytt pass. Var det att du inte riktigt hängde med i koordinationen som gjorde att du kände dig arg?

    1. avatar

      Det var flera olika delar som jag inte känner att jag kan skriva i bloggen just nu. Berättar mer framöver.

  14. avatar

    Vad spännande! Håller med dig om att planering är A & O för all bra kosthållning. Utan en bra plan faller jag ofta dit.
    Lycka till med din ketokost!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: