Ikväll var Sofia äntligen tillbaka i spinningsalen efter några veckors uppehåll. Jag kommer garanterat ha ont i rumpan imorgon. Men det var det värt! Du som inte är särskilt intresserad av spinning slutar läsa nu, hehe.
Passet vi körde såg ut så här: ca 3 minuters uppvärmning och därefter 6 intervaller i maxfart: 20sek och 40 sek vila. Därefter körde vi fyra minuters intervaller: 1 minut tröskel, 15 sekunder max, 1 minut strax under tröskel och 15 sekunder max. En minut strax under tröskel och så 30 sekunder max. Därefter vila två minuter. Sedan gjordes hela intervallpasset om. Det tog en timme totalt. Jag åkte hem och kände mig pigg och glad. När jag kom hem filmade jag några pilatesklipp till instagram. Det är verkligen dags för lite pilatesklipp där! Har mest blivit gymklipp den senaste tiden.
 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Om jag någon kör ett hårdare pass, väljer jag alltid spinning. Det är kul och jag kan dra järnet ibland och jag kan välja att ta det lite lugnare om jag inte orkar.

    1. avatar

      Ja precis, det går verkligen anpassa till sin dagsform.

  2. avatar

    HEJA HEJA! Spinning är så roligt 😀 Men fy fasiken vad ont rumpan gör efteråt 😂

  3. avatar

    Jag älskade spinning förr, men nu kan jag inte längre pga fibron 😔
    Bra jobbat! ❤

    1. avatar

      Tråkigt att du inte kan! 🙁

  4. avatar

    Haha det här är ett sånt inlägg där mina tankar verkligen far åt olika håll. Första tanken: 😳 varför utsätter man sig ens för sånt? I would die!
    Sen sansar jag mig lite och och andra tanken blir: Shit vad grymt bra jobbat. Önskar att jag också tog lite bättre hand om min kropp. Man kanske skulle ta en promenad idag iaf.😂😉

  5. avatar

    Spinning är verkligen typ min värsta fiende haha. Gått på de 2ggr när jag gick på träningsgymnadium så jädrand jobbigt

    1. avatar

      Haha, minns fortfarande första passet. Sa aldrig mer men så här några år senare har det blivit ett gäng pass. 🙂

  6. avatar

    Gud vad kul att du delar med dig av träningen. Kul att höra vad du gör när du tränar. Spinning är inte alltid det roligaste och man får så ont i rumpan

  7. avatar

    Låter riktigt härligt!
    Var ett bra tag sedan jag körde spinning nu så tack för inspon! Blir ett spinning pass i helgen!
    Hoppas lungorna pallar haha!

  8. avatar

    Men vad roligt med spinning! Det är något jag alltid velat prova på faktiskt 🙂

  9. avatar

    Ohh låter som et tufft och svettigt pass, träningspass deluxe

    1. avatar

      Ja det var tufft och svettigt men grymt kul. 🙂

  10. avatar

    Spinning är verkligen så skönt att köra, Det var längesen här med, men gillade det verkligen.

    1. avatar

      Det är roligt när man väl kommer igång. 🙂

  11. avatar

    Alltså på riktigt.. det där att utsätta sig på en spinning cykel. Jag förstår inte det, jag har en latrumpa förstår du, då är det inte lätt. Men på fredag träffar denna damen en PT ojojoj

  12. avatar

    Jag älskar spinning, och benpass, har förstått att jag är korkad. Men gillar känslan av att man tar ut sig totalt och att man är helt rensad i skallen efteråt.

    1. avatar

      Haha, jag älskar att träna mage så förstår dig. Vi har nog alla våra favoritmuskelgrupper att träna.

Kommentera

%d bloggare gillar detta: