Idag åkte jag, Rickard och Marcus till Linköpings jobbigaste löparspår, nämligen Hackefors för att jogga några kilometer. Jag skapade en ny spellista när vi var på Gotland som jag hade i lurarna. En sån där lista med musik som jag blir glad av. I typ ett år har jag lyssnat på Avicii när jag tränar men har tröttnat lite nu och behövde lite ny energi.
Men åter till passet. Det var på tunga ben som jag sprang idag och jag kände även att jag fått små muskelbristningar i vänster ben efter passet igår. Det var tyvärr alldeles för dålig uppvärmning för det vi gjorde igår. Men jag ska inte hänga läpp, såna här bristningar får jag mellan varven och jag vet att de brukar läka ut snabbt. Jag joggade igenom mina 6,4 kilometer och gissa irritationen när jag flög som en vante på en sten. Skrapade upp benet lite grann men det var bara att springa vidare. Nu när jag sprungit färdigt är jag nöjd med mitt pass men jag var riktigt sur och irriterad. Kände mig så otränad. Vet dock att svackor kommer så håller jag i kommer det snart vända.
 
 
 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar
    säger:

    Oh shit just nu ångrar ja att jag kollade bak i ditt arkiv och fann detta inlägg – ajjj ajj ajj 🙁 ser inte ok ut alltså kram

  2. avatar

    Bra musik eller en pod i öronen gör träningen så mycket roligare, jag får absolut mer energi med något i öronen. Kul med ett löppass med andra, här blir det mest träning själv och ibland behöver man ju lite pepp från andra

  3. avatar

    Bra musik eller en pod i öronen gör träningen så mycket roligare, jag får absolut mer energi med något i öronen. Kul med ett löppass med andra, här blir det mest träning själv och ibland behöver man ju lite pepp från andra

  4. avatar

    Aj, muskelbristningarna måste väl kännas endel?
    Jag kan se dig som en irriterad Hanna framför mig 😂😂
    Men du…jag vet att du snart är tillbaka och svackan borta för du är ju en kämpe ❤ när andra ger sig så går du bara ännu mer in i det du gör ❤

    1. avatar

      Ja, men som tur är så läkte den snabbt.

  5. avatar

    Var det på grund av muskelbristningen du föll och rev upp så där eller blir det efteråt? Har väldigt dålig koll på sånt där. Hur vet man att man fått en muskelbristning?

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: