Som du vet så har jag tagit tag i mina sömnrutiner. Förra veckan började jag med att gå och lägga mig innan tio och de senaste två kvällarna har jag också stängt av datorn innan nio. Jag har då satt mig i soffan istället utan sociala medier. Och vilken skillnad det är på min sömn. Jag blir trött direkt och somnar som en sten. Jag drömmer också mer vilket är ett bra tecken på att sömnen börjar förbättras. Det känns verkligen skönt!
Så fredag idag då, jag ska alldeles strax åka iväg till jobbet för veckans sista pass. Jobbar till två och när jag kommer hem behöver jag studera lite. Känner jag mig själv rätt kommer jag nog ta mig en tupplur först. Jag är pigg nu men min absolut tröttaste tid är mellan halv ett och halv tre. Spelar ingen roll hur bra/dåligt jag sover eller om jag äter mycket eller lite. Jag är bara trött.
Igår kväll, från en sak till en annan, så hade jag mitt pilatespass i Mjölby. På grund av att jag blev sen förra veckan körde vi längre igår. Det var så roligt och jag blir så glad när vi kan träna hårt men även skratta och ha roligt tillsammans. Får världens energi!
Jag önskar dig en underbar fredag!
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Gruppträning är så bra för själen ❤
    Härligt att du sover bra ❤

  2. avatar

    Så skönt när rutinerna rullar på igen vet själv hur de är med sömn problem hoppas det vänder för dig. Ja lägger mig oftast senast 22 på vardagarna så hoppa de går för dig med

  3. avatar
    säger:

    Vad skönt att du sover bättre 🙂 Najs att ni har så kul och skrattar på passen 🙂

  4. avatar
    säger:

    Det gör så mycket att lägga undan telefonen på kvällen. Somnar också så mycket bättre utan den.

  5. avatar

    Så härligt att du mår bra av träningen och att sömnen blir bättre! Jag mår också bättre av att träna, brukar föra det i alla fall en gång i veckan men denna vecka har jag varit lite krasslig och inte vågat träna☺️

  6. avatar

    Jag är osäker på om jag drömmer eller inte. Tror att jag drömmer men inte minns drömmarna när jag vaknar igen. Kanske är lika bra iofs med tanke på att drömmarna jag har brukar lämna mig väldigt förvirrad😂 Jag ler när du berättar om pilatespasset, det är så det ska vara när man tränar -roligt!

  7. avatar

    Va härligt att du känner att du kan lägga ifrån dej allt som har med skärmar och sociala medier o göra och tillslut somna 🙂 bra jobbat 👍🏻

  8. avatar

    Visst är det skönt nät man har bra sovrutiner. Skönt att du kan sova en stund eftermiddagen och somna på kvällen. Det klarar inte jag av haha

  9. avatar
    säger:

    Gud vad skönt att du börjar få igång på sömnen igen! Jag brukar alltid kolla serie innan jag ska sova och det hjälper mig så bra, dock vaknar jag flera gånger per natt och vet inte varför haha. Jag hoppas du får en underbar fredag 🙂

  10. avatar

    Skönt att det blivit bättre med din sömn! Jag har börjat sova bättre sen jag flyttade till huset men nu har jag sovit dåligt i tre nätter…

  11. avatar

    skulle också vilja bli bättre på ändra mina sovrutiner jag är uppe halva nätterna eller ja fram till 23 men kan oftast inte somna då.
    va skönt att du tagit hand om dina sovrutiner. hoppas din dag varit bra på jobbet
    själv har man mindre bra dag

  12. avatar
    säger:

    Men så duktig du är. H så säger ja till barnen här oxå fast ja e dålig på det själv men ja man sover bättre . Kram fin fortsatt fredag FF

  13. avatar

    Så skönt att sömnen är bättre ! Önska att min också blev de! Somnar tidigt men vaknar 100 ggr per natt 🤣🤦‍♀️

  14. avatar

    Kan tänka mig att det blir skillnad. Det är ju sagt att man ska helst undvika skärmar när man ska sova.

  15. avatar

    Va härligt att din sömn är bättre =) va bra att du stänger av datorn nio och sitter i soffan istället för sociala medier =)

  16. avatar

    Härligt att sömnen börjar bli bättre, för det är ju så himla viktigt att man får sömn! 😀 <3

  17. avatar

    Vad bra att sömnen börjar stabiliseras, den är ju jätteviktig. Jag gör nästan som du där, lägger mig vid nio men har oftast haft tv:n på innan.

  18. avatar

    Jag behöver också ta tag i mina sömnrutiner. Jag går och lägger mig 23 varje kväll, är skit trött när ja lägger mig i sängen. Tar sen 3 timmar att somna. Förstår verkligen inte grejen🙄🤣

  19. avatar
    säger:

    Toppen att börja få in rutiner jag tycker jag också börjat försöka med det

  20. avatar

    Så härligt med lite träning härligt att va utan sociala medier lite i bland

  21. avatar
    säger:

    Är du piggare på morgonen också när sömnen blivit bättre? 🙂 måste testa jag med att stänga ner datorn på kvällen.
    Jag har också en dipp där på eftermiddagen, oavsett hur mitt mående varit på dagen. Slår aldrig fel. 🙂 Hoppas du också får en kanonfredag!

  22. avatar

    Känner samma med sömnen, har också somnat vid 22 och sovit så bra! Dock vaknat omänskligt tidigt varje dag haha!
    Skönt när man får så bra pass. Hoppas jobbet går bra och att du får en fin fredag.

  23. avatar

    Så skönt att de nya rutinerna fungerar för din sömn! Jag har alltid lagt mig runt 22 på kvällen för jag är väldigt beroende av att sova för att må bra 😊

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: