…. Men igår fick jag feeling och sprang fyrtio (!!) intervaller på löpbandet. Jag hade inte tänkt springa så långt men så hade jag två ben som faktiskt ville springa och som kommer ihåg hur man gör. Bäst att passa på tänkte jag. Totalt blev det 12 kilometer i intervall + en kilometer uppvärmning och sedan såklart nedvarvning.
My skrev: har en fråga vad är det som du vill äta som du inte ”får” äta nu under ketodieten? och vad saknar du inte alls som du åt mycket innan keto?
Det som jag saknar mest är just nu och längtar efter är smoothiebowls. Dock så är varken frukt, bär eller nötter/frön ketovänligt. Macademianötter kan dock vara okej ibland. Så det är något som jag verkligen vill äta. Ja, så ska vi inte glömma barebells heller. Mm, nu blev jag ju sugen bara för att jag skrev om det.
Något som jag däremot inte saknar är godis och annat sötsliskigt. Semlan som jag smakade för ett par veckor sedan var inte god. Nu har jag varit sockerfri en månad och vill inte prova igen,
Trollkatt undrar: Har du någon bra länk om keto-info att dela?
Ja, det har jag. Bloggen Martina Johansson är min upplagsbok. Om jag blir osäker på något så går jag direkt in på hennes blogg och skriver in frågeställningen. 99 gånger av hundra så finns det svar på mina frågor. Börja med att söka på keto så kommer alla inlägg upp som hon skrivit i ämnet. Det är många, läs även kommentarsfältet då det finns mycket matnyttigt där också. 
Anonym undrade vilket löpband vi har och om jag kan rekommendera något:
Det här med löpband tycker jag är ganska svårt. Att rekommendera alltså, det beror ju helt och hållet på vad man vill kunna göra på löpbandet. Har man mer tänkt att använda det till promenader så är det kanske mer ett promenadband som räcker gott och väl. Vill man däremot kunna träna allt, ja då krävs det lite mer i både prestanda, möjlig fart man kan springa i och lutning. 
Det löpband som vi har börjar ha några år på nacken nu men fungerar fortfarande lika bra. Det är av märket Titan fitness. Löpbandets maxhastighet är 22 kilometer/h och går upp till 20% i lutning. Vi är jättenöjda.
 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Tack för svar!! Kollade hennes blogg, och det verkar väldigt likt min kost AIP ändå :).

  2. avatar
    säger:

    👏Det var inte dåligt pinkat gjort av dig kan tänka mig att du var trött efteråt.Ja det gäller verkligen att passa på medans man kan.Själv skulle jag ligga helt utslagen efter halva passet

  3. avatar

    Oj jag hade aldrig klarat 40 intervaller . Klarar knappt 5 min på crosstrainern 😂😂😂 men jobbar på det

  4. avatar
    säger:

    Wow! Det var inte illa att springa så långt. Tänk om mina ben också kunde få för sig att de vill springa ibland 😉

  5. avatar
    säger:

    Jaa jag skulle kalla dig galen 😉 Najs att ha ett löpband hemma så du kan träna när du vill utan att behöva ta dig någonstans 🙂

  6. avatar

    Ja det med löpband kan ibland vara väldigt svårt, allt beror själv på vad man ska göra, som du säger! 🙂 Men älskar verkligen löpning ! 🙂

  7. avatar

    Så grym! En vacker dag ska jag också prova att slopa sockret helt. Och så skönt ändå att du Inter längtar efter just socker eller semlor då 🙂

  8. avatar
    säger:

    Ohh ge mig den energin att vilja göra sådant, det lät skönt

  9. avatar
    säger:

    Oj men gud vad imponerande, verkligen så grym är du! Gud så underbart att du har klarat att vara utan socker så länge, kroppen mår så fantastiskt bra utan socker. 🙂

  10. avatar
    säger:

    åh jäklar vad duktig du är som sprang så mycket på löpbandet! Får se hur länge jag orkar nu efter graviditeten och allt 🙈😅

  11. avatar

    Så härligt det låter att ta en springtur 🙂 härlig bild på dej med

  12. avatar

    Vad synd att du inte kan äta frukt och bär i ketokosten om du tycker om det. Jag har inte förstått riktigt om detta med keto är någonting du skall göra resten av livet eller bara en period?

    1. avatar
      säger:

      Keto handlar egentligen inte bara om kosten utan det handlar om att skapa balans och läka kroppen inifrån och ut. Så jag hoppas att det kommer bli min nya livsstil. Att jag ska orka hålla i tills jag får alla fördelar som finns med det här sättet att äta. 🙂

  13. avatar

    Bra jobbat!

  14. avatar

    Härligt blogg inlägg där du ger en massa bra tips =)

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: