Idag tänkte jag ge dig en liten sneakpeak från mitt pass. Det är tre övningar som kommer utmana din core. Då kör vi!
Sträck ut ett ben, det andra hålls kvar i tabletop. Rotera mot benet i tabletop. Pointa foten och sänk benet, flexa och lyft upp. Repetera sju gånger till. Innan du går över till andra sidan, gör vanliga crisscross, runt åtta på varja sida. Stanna på det ben som inte höjt och sänkt än. Lyft upp och sänk återigen åtta gånger.

 
Ställ dig på knä, fäll ut ena benet så det är rakt. Lyft upp armarna mot taket och fall åt sidan. Aktiva magmuskler. Repetera åtta gånger och gör sedan samma sak på andra sidan. Du får en stretch samtidigt som magen får jobba.
Sitt upp och ta tag under knävecken, lyft upp i ryggen så även ryggmusklerna jobbar. Sträck ut ett ben, sänk och sträck ut det andra. Repetera tio gånger på varje ben.
Utmana dig och lyft båda benen. Repetera tio gånger.
Ha så kul! Under dagen kommer jag även lägga ut klipp på instagram
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Åh vad bra övningar man faktiskt kan göra hemma ganska enkelt. TACK för din inspiration!!!

  2. avatar

    Vad står core för? 😛

  3. avatar

    Så härligt med träning kul.att du har en youtobe ☺️

  4. avatar

    Visste inte att det var så man gjorde crisscross men jätte bra att du visar hur man gör tydligt 🙂

  5. avatar

    Men åh! SÅ grymma övningar ju!! Älskar faktiskt alla tre, hihi! KRAM vännen <3

  6. avatar

    Vilka spännande pass du delar med dig av alltid. Jag skulle absolut kunna göra detta, kanske får lite tid för det strax 🙂

  7. avatar

    Det här måste jag absolut testa 👍

  8. avatar
    säger:

    Kul att du ger ut tips för dom som vill testa detta :)) kul när man har intresse för något

  9. avatar
    säger:

    Detta ska jag pröva! Vad kul att du delar med dig av bilder o så!

  10. avatar

    Bra tips på övningar och lite motivation till att köra mer core! Tack ☺️

  11. avatar

    Åh tack fina! ska göra den här övningen ikväll guidad genom ditt inlägg 😊 du är grym!

  12. avatar
    säger:

    Du är så sjukt inspirerande inom träning, älskar dina videos du delar med dig av på det här viset för jag lär mig så mycket 🙂

  13. avatar

    Bra tips!

  14. avatar

    Kul och få se övningarna! Jag måste börja träna! 🙂
    Vad heter du på instagram? 🙂

  15. avatar

    Så bra tips!

  16. avatar

    Tack för övningarna. Jag har precis börjat lite smått komma igång med min träning igen. PRomisar och yoga har det blivit. När jag är mer inne i tränandet ska jag testa pilates

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: