Allvarlig tjej, haha, men jag blev så trött av mitt eget pass ikväll. Jag tror att jag kommer ha träningsvärk i varenda muskel imorgon…. Mest på lördag förresten…. Slår aldrig fel med att träningsvärk är som värst 48 timmar efter passet.
Ett vanligt fel man gör är att låta axlarna följa med upp till öronen. Så idag när vi jobbade på passet så pratade jag mycket om att låta skulderbladen falla ner längs med ryggen och under övningar över huvudet låta axlarna vara kvar och inte följa med upp. Det är en riktig utmaning faktiskt, jag får påminna mig själv varje pass och i nästan alla övningar.
Jag tänkte faktiskt tipsa om tre av kvällens övningar. Ett av klippen är från en annan dag. I övningarna ovan får du:
Rörlighet
Hjärngympa
Mage
Rotation
Koordination
Styrka för rumpa och lår.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: