Pilatesövningar är ruggigt effektiva i sig självt men ibland är det roligt att ”spiceya” upp de lite extra. Det är precis vad jag gjort med pelvic curl, roll up och spine stretch. Jag har en femkilosvikt men om man ska träna med vikter länge så rekommenderar jag att köra med max 1-2 kiloshantlar. Det blir tungt, det har du mina garantier på.
Längre ner i inlägget har jag filmat en video åt dig med övningarna. Det viktigaste är att använda magen och att andas. Även om det inte känns så så blir det alltid jobbigare när man håller andan.
 
Du får även en bonusövning: teaser med en liten twist. Min alltime-favourite!
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: