Jag önskar att jag kunde skriva att min helg är över nu men nej, trots att jag jobbat två delade turer så ska jag jobba ett kort pass imorgon med. Tycker verkligen inte om att jobba måndag efter helg men det är egentligen bara att vänja mig. På sjukhuset sen kommer jag jobba fredag-måndag. Då kommer jag dock att slippa de delade turerna och jag kommer inte jobba varannan helg. Det ser jag verkligen fram emot, fast det är jag själv som lagt mina delade turer.
Jag åkte hem på rasten idag och tränade ett pass styrka för benen och träffade min fina familj en stund. Det var väldigt trevligt faktiskt.
Känsla: Alltså just nu är jag så trött så nu är det den enda känslan jag kan komma på från veckan. Många av mina tankar har såklart kretsat kring det nya jobbet och schemat som jag fick. Jag känner mig inspirerad och peppad faktiskt och ser fram mot april.
Fem positiva från veckan:
– Att jag och Rickard firat femtonårig förlovningsdag!
– Att vi hade en mysig familjemiddag på Alla hjärtans dag med lite extra god mat och efterrätt.
– Det har blivit bra träningspass.
– Att jag är vigare och rörligare än vad jag tror. När jag ser mig själv på bild ser det ändå helt okej ut.
– Ett särskilt bra pass i fredags när jag, Rickard och Marcus sprang på Ljunkans löparbana.
Veckans bild:
På grund av glädjen som bilden utstrålar!
Väder: I torsdags när jag träffade Sofia så var det sol. Så underbart ju! Sol på nosen och väntid är ju inte helt fel. Tycker bara att jag skriver att det är grått och regnigt så det har jag ingen lust att skriva faktiskt…
Insikt: En nocco går bra men två dödar mina ketoner. Ketonerna är ju det som ska ge mig energi. Så det får ju inte försvinna. Samma sak med sömnbristen, i helgen har jag varit en slarva och det dödar också ketonerna.
Fundering: Jag funderar på om jag ska testa hur lågt jag kan gå i fett och fortfarande vara i ketos. Jag funderar också på när jag skulle kunna köra en fasta igen.
Veckans godaste:
Veckans träning:
Måndag pilates  och löpning
Tisdag: Kort pilatespass
Onsdag: Tempoträning och styrka: 30 sekunder aktiv tid och 30 sekunder vila.
Torsdag: Pilates och promenad.
Fredag: 32 intervaller som förberedelse inför löptest.
Lördag: vila
Söndag: Styrka för benen.
Snyggaste matchning:👆👆👆
Dummaste jag läst: Det HÄR. Särskilt sista stycket. Känns som att han är extremt köpt av livsmedelsföretag.
Nej, nu måste jag hoppa i säng, jag skrev ju ovan om att jag sovit för lite så nu ska jag släcka ner datorn. Imorgon är det en ny vecka och sportlovsvecka för barnen. Jag jobbar bara imorgon och på torsdag=familjetid! Sov gott!
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: