Jag tänkte att det är dags för ett temainlägg igen. Det ska inte vara komplicerat att träna, enkelt är min melodi. Det får inte vara för komplicerat för att man ska vilja fortsätta träna. Helst vill man ju se resultat också. 
Iallafall, det viktigaste är att ryggen får jobba i alla riktningar, flexioner/extensioner, sidoböjningar och rotation. Övningarna är typiska pilatesövningar men de går utmärkt att utföra sittandes på en stol.  Det är: 
– roll down
– side bend
– spine twist
– stretch för skuldrorna  
I videon ser du även övningar som chestlift och chest lift med rotation.
                                                                                                           
 
Det här är en riktigt bra övning för magen att utföra sittandes. Ta ett tag i stolen och lyft upp båda benen samtidigt. Gör så många du orkar. 
 
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Stretcha skuldrorna är något jag skulle behöva. Har ofta superont där!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: