Det första vi gjorde efter att ha hämtat nyckeln till vandrarhemmet var att ta oss an Städjan. Här parkerar man bilen på en stor parkeringsplats nere i skogen på Grängesåsvallen. Man tar bilen upp mot idre fjäll och fortsätter sedan några kilometer. Till Grängesåsvallen är det väl skyltat. Vi fyllde på våra väskor med vatten och energi och började därefter knata. Den första biten går genom urskogen, hela tiden uppför såklart. Fantastiskt skogsupplevelse.
Upp till Städjans topp och tillbaka är det 6 kilometer. Förbered dig på att det kommer kännas i kroppen. Sista biten går brant uppför, hej mjölksyra…. Leden räknas som medelsvår men jag tycker att själva terrängen är lätt. Det är ingen klättring att tala om mer än att det är brant och det är bara stenigt sista biten.

Samuel var också med såklart men han gick snabbt framåt och väntade på oss längre fram på berget.
Idrefjäll
Nipfjället sett från Städjans topp
Utsikten är vindlande. När det är klart väder ser man bokstavligen flera mil
Sten, så långt ögat kan nå på toppen.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: