Jag har haft mycket att göra på jobbet och i eftermiddags var jag så trött. Men inte så trött att jag inte bestämde en dejt med min make för att springa lite. Först tänkte jag löparbanan men där var ett fotbollslag och på fotbollsplan bredvid var det ett annat lag som tränade. Så vi hittade en av gräsplanerna och värmde upp. Oj så tunga ben jag hade. Men jag kom igång. Vi körde vårt pass med maxfart, bakåtlöpningar och sidstepp runt straffområdet. På långsträckorna maxfart, sidlinjerna sidstepp och bakåtlöpning. Först ett varv och så vila 1 minut. Därefter samma sak igen men springa två varv. Det upprepades så att vi till slut fem set och 10 intervaller. Låter kanske lite mja men det är grymt bra träning. Efter varje intervall kände jag hur jag blev lite snabbare. Så det är nog trixet för att jag ska fixa sprinten på löptestet. Värma upp och maxa ordentligt.
 Men det här med mina tunga ben. Kom på idag att jag slarvar med den snabba återhämtningen efter träningen. Kanske att det faktiskt gör skillnad så nu ska jag börja ta med banan igen för att få något snabbt efter passet. Jag tänker att jag faktiskt inte varit riktigt återhämtad innan jag går på nästa träningspass. Det är värt att börja igen tycker jag.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 kommentarer

  1. avatar

    Så jäkla starkt jobbat! Låter som ett skittungt men boostande träningspass. Jag hade gärna velat träna tillsammans med min sambo, vi har våra separata intressen men just att röra på oss är en av de saker vi båda faktiskt gillar. Vi lyckas dock aldrig riktigt komma till skott gemensamt. Har du något tips på vad man kan träna tillsammans?

    1. avatar
      säger:

      Tack för frågan. 😀 Tänker att jag skriver ett inlägg med tips. 🙂 Det kommer komma upp i veckan. 🙂

  2. avatar

    Oj, ja trötta ben har jag haft alltför länge och lyckas inte tarag i det. Men det peppar mig att läsa om hur det fungerar för dig och ger dig attan på att det ska gå!!! Heja dig och heja mig!!

  3. avatar
    säger:

    Intervallträning är riktigt kul. Jag blir uttråkad av att springa långt så intervaller är ett bra sätt att kicka igång och göra det på ett roligt sätt. Du ska se att du klarar testet när det blir dags ❤

  4. avatar

    Alltid när jag läser om din träning så är det så svårt för mig att relatera. Jag har aldrig sprungit och därmed så blir det som att jag knappt vet vad du skriver om. Dock upplever jag alltid att du tycks få det där glädjeruset som jag får efter mina två timmars promenader så antar att det är något liknande fast ditt går fortare i tempo 😅. Tycker det är fint att du och din man gör träningen tillsammans antar att det blir ett egentid? 🙂

    1. avatar
      säger:

      Glädjerus är en bra beskrivning. Känner mig alltid pigg och pepp efter ett bra löppass! 😀

  5. avatar
    säger:

    Absolut är det nog bra att också träna det som behövs för att återhämta sig efter ett träningspass. Det behöver jag också tänka på, det är viktigare än man tro. Härligt med en träningsdejt med maken =D

  6. avatar
    säger:

    Det gäller att man verkligen gör det då man bestämt sig. Så lätt att fastna i soffan istället. I alla fall för mig. Just nu är det promenader som gäller för mig och ska bara ut varje dag.

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: