Ikväll träffades vi på en fotbollsplan i stan, division fem och division fyra gruppen och så jag och en tjej till. Vi skulle springa lite tillsammans. Först värmde vi upp och sedan sprang vi 8 minuter*3 med tre minuters vila. Tempot skulle motsvara löptestet men jag tror det gick en aning snabbare. På fotbollsplan i tungt gräs var jag inte klockren i tempot. Sprang lite för långsamt om vi räknar med att tiderna ändå stämde. Långsidan skulle springas på 23 sekunder och sedan ståvila sju sekunder, därefter jogg på kortsidan. På åtta minuter hann vi fyra varv. Det sög bra i benen och jag är väl inte riktigt nöjd med att jag inte höll tempot. Men jag klev inte av iallafall. Rickard stannade och sprang löptestet för division tre och därefter tog jag cykeln hem i regnet. Det gick undan kan jag säga. Så check på en mil cykel och fyra kilometer löpning.

Jag är så motiverad att verkligen börja träna fokuserat och få se resultat av min träning. För några år sedan gjorde Rickard ett träningschema till mig och det tänkte jag leta upp och damma av. Det gav resultat då så tänker att det borde göra det den här gången med. Har du tränat något idag?

avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: