Upptäckte nu att jag aldrig publicerade det här inlägget igår så det kommer idag istället. Hoppas att du hade en fin julafton igår. Det hade jag men min dag kommer i ett separat inlägg.

Idag tänkte jag göra något som jag inte gjort på väldigt länge: du ska få tips på fyra styrkeövningar som faktiskt fungerar att göra ouppvärmd. Dessutom får du också träna balans. Det är inte så dumt tycker jag. Rubriken har jag valt för att dessa fyra övningar inte kräver någon egentlig ansträngning. Du kan göra dom medan du gör något annat.

Dessa övningar fungerar perfekt att göra som enda träningen ouppvärmd. Du kan också lägga in övningarna ihop med ett gäng andra övningar. Så får du ett riktigt bra pass för hela kroppen. Lämpligt är att göra 10*3 set.

  • Knäböj. Tänk på att komma så långt bak med rumpan som du bara kan.
  • Böj ”ståbenet” och lyft upp det bakre benet. Du kan även adda pulsar så får du lite extra för rumpan.
  • Samma sak men åt sidan istället.
  • ”Deadlift” är ett högst ocharmigt namn men det är en superbra övning. Tränar balans och styrka. Stort älsk på ”allt i ett övningar”.
avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

6 kommentarer

  1. avatar

    God fortsättning och tack för övningarna. Jag är bekväm av mig så de passar mig perfekt.

    1. avatar

      Kul att du gillar mina övningar! Jag är också bekväm av mig egentligen.

  2. avatar
    Mamma C säger:

    God fortsättning och tack för tipset på övningarna.
    Carin

    1. avatar

      God fortsättning!

  3. avatar

    Det verkar vara bra och enkla övningar som passar många 😀 Så ska bra motion vara!

    God fortsättning!

    1. avatar

      Ja det håller jag med om! Komplicerat gör att man snabbare tappar lusten till att röra på sig.

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: