Godmorgon!
Nu är jag hemma från mitt nattpass. Tycker att natten gått väldigt snabbt och jag känner mig inte jättetrött just nu så jag passar på att skriva några rader och komma ner i varv. Det är så svårt för mig att sova efter nattpass, inte att somna men att behålla sömnen. Så därför tänkte jag se om det hjälper om jag varvar ner en stund innan jag kryper ner.

En stor del av mig är min älskade pilates. Så även här på min nya sida kommer det bli en del av den varan. Fördelen med att börja på en ny kula, jag har en hel massa material som jag kan lägga upp här med och så känns det nästan som nytt.

Idag tänkte jag tipsa om tre av mina pilatesklasser som ligger ute på youtube. De är av olika längd men passar alla, även nybörjare. Har du någon skada i rygg/nacke ska du vara försiktig med att göra flexionerna (situps tex och alla övningar där man rullar ner). Jag vill också att du skippar artikulationen i ryggraden i höftlyften och lyfter bara rakt upp. Annars är det bara att köra på och lyssna på kroppen.

avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

2 kommentarer

  1. avatar

    Måste vara påfrestande att jobba natt. Hoppas du kommer till ro och kan sova lite efter att ha varvat ner. 🙂

    1. avatar

      Jo men jag kunde faktiskt sova. För en gång skull sov jag iallafall till halv tre så det känns bra. 🙂

Kommentera

%d bloggare gillar detta: