Min vardag - Träning

Fem en fredag vecka 35: Process

Jag har inte haft något ont i min fot efter senaste matchen och jag har heller inte ont i min fot i vardagen längre. Jag tänker att det är dags att börja komma igång på allvar med min löpning men ändå skynda långsamt. Tänkte utöka från en gång i veckan till två gånger i veckan utöver eventuella matcher. Ikväll ställde jag mig på löpbandet och lufsade tjugo minuter. Under passet så kände jag mig som en tung, klumpig klump men jag hade inget ont i min fot. Flåset kände jag direkt att det inte är vad det var. Fast jag ändå varit ganska duktig och hållit igång på andra sätt med cykling och crosstrainer. Men jag kanske får känna mig seg och dann för jag cyklade tur och retur till jobbet till igår, sov dåligt inatt och har jobbat på dagen.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad börjar bra men slutar dåligt/sämre? Jag tänker direkt på de där matcherna då jag kommer fel i en situation och gör en felbedömning så det blir tråkig stämning på fotbollsplan. Det händer oss alla, men ändå….
  2. Vad är spännande i början och slutet men tråkigt i mitten? Helt klart vissa böcker.
  3. Vad är gott men egentligen inte? Godis. Egentligen är det för sött men sockermonstret vill ändå ha.
  4. Vad känns jobbigt i början men bra när du är färdig? Att komma igång med skoluppgifterna.
  5. Vad var du snabb på tidigare men som nu går långsammare? Jag säger precis som Elisa, löpningen. Jag har aldrig varit riktigt snabb men nu är jag verkligen långsam…..

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

21 Comments on “Fem en fredag vecka 35: Process

  1. Skönt att du inte haft ont i foten. Men skynda långsamt som du skriver. Viktigt att ta det lugnt framåt. Kram på dej 🥰

  2. Så skönt att höra att foten känns bättre! Är så jobbigt att gå runt med smärta. Helt förståeligt att inte känna sig på topp efter cykelturer, jobb och dålig sömn, jag fungerar knappt om jag inte får sova tillräckligt.

  3. Så skönt att du inte har haft ont i din fot den senaste tiden 🙂👍.
    Ja, det är helt okej att du kände dig seg. När man sovit blir man trött av 🤗.

    Kommer svara på frågorna i min blogg.

    Ta hand om dig och va rädd om dig🌹🤗

  4. Himla snygg selfie:-)
    Kul att din fot håller, för det gör ju att ditt jobb som domare blir betydligt lättare. Eller kanske inte lättare, men mera genomförbart om man säger så.
    Som fotbollsnörd är jag ju extra observant på domarna – såklart. Vet inte om du har läst Jonas Erikssons bok ”Korthuset : En domares berättelse om kickarna och spelet bakom världsfotbollen”. Om inte, kan jag rekommendera den. Okej, du dömer inte CL, PL och VM, men jag gissar att du skulle känna igen dig i vissa situationer.
    Vilka ambitioner har du som domare? Jag menar siktar du på att döma Allsvenskan/Damallsvenskan eller vill du hålla dig till regionala ligor? Dömer du damlag? På vilken nivå då?

    1. Jag har inte läst den boken än men jag vill det verkligen framöver. Mina ambitioner har alltid varit att komma vidare som domare. Fick chansen att döma damer division 1 och kliva upp som regiondomare men regioncoachen gillade inte min domarstil så jag kom inte vidare. För ett par år sedan så missade jag på löptestet, det kom en pandemi i vägen och efter det så fick jag inte komma tillbaka till den nivån som jag dömde på (herrar division fem). Nu är jag ingen domare som domarkommitén vill satsa på tyvärr. Jag har haft mina chanser. Nu dömer jag som högst herrar division 6 och damer division 3.

  5. Skönt att du inte haft ont i din fot efter de senaste matcherna. Som du skriver ska man skynda långsamt. Ja det där att godis är egentligen inte gott håller jag med om. På tvåan svarade jag själv skoldagen när man gick i skolan..😂

    1. När jag åt ketogen kost (tog bort i princip alla kolhydrater) så ville jag inte äta godis. Var inte ens sugen på det faktiskt. Så jag tror att ju mer kolhydrater man äter i form av tillsatt socker, desto mer vill kroppen ha.

  6. Du har så höga krav på dig själv! Du ska hinna njuta av livet också, tur att du inte helt glömmer bort att skämma bort dig med godis! Ha en fin hösthelg, för nu är den här…

  7. Tänk vad smärta i fötterna kan ställa till det. Det spelar ingen roll att det är en mindre smärta, så kan det ställa till det ändå.

Lämna ett svar