Godmorgon

Nu är det ny vecka igen. Tiden går snabbt när man har roligt. 🙂 Här det är mulet och regnigt. Jag vill ha tillbaka det fina vädret som vi hade i förra veckan. Idag ska jag träna, åka till mamma och pappa med barnen och jobba lite innan dess. Vi får ett nytt löpband idag och det är väldigt efterlängtat kan jag säga. Skönt att slippa åka iväg för att träna.

Hoppas att ni får en toppenmåndag.

Ett litet kvällsinlägg

Helgen har som vanligt susat förbi. Det var så roligt och uppskattat idag när jag och mamma sjöng några julsånger för de äldre. Vi ska göra samma grej på tisdag på mammas jobb. Vi hann inte ta rast idag för det var så mycket som hände. Ändå är jag förvånansvärt pigg, tio över elva på kvällen…. Jag borde krypa till kojs nu men jag har inte riktigt ro till det än. Vissa jobbiga saker börjar se en ände nu. Det är verkligen underbart, efter en lång tids grubblande och magont.

Jaja, nog med kvällsbabblande. Vi höres imorgon.

Godmorgon

Det gick lika snabbt som vanligt att jobba helg. Skönt att det bara är söndagen kvar. Jag har sovit bra i natt. Det var första lördagen på jag vet inte hur länge som jag inte kunde sova under rasten. Jag låg under filten blundandes men klarvaken. Fördelen med det var ju att jag sov bättre i natt.

Idag ska mamma komma till jobbet. Vi ska spela och sjunga lite för de äldre, lite klassiska julsånger. Det ska bli kul.

Hoppas att ni får en toppensöndag.

Godmorgon

Helg igen, men för mig innebär det en lång jobbhelg. Jag hade svårt att somna igår, beror säkert på all cola jag drack. Ibland kan jag bli galet sugen på cola. Så himla gott när jag inte dricker det för ofta. Tänkte försöka komma ut på en promenad på rasten idag. Det behövs verkligen. 

Hoppas att ni får en toppenlördag.

Träning

Äntligen har jag kört ett pass som jag är riktigt nöjd med. 6*1 á  14/km timme + 10 minuter uppvärming och 10 minuter löpning. Jag tog ut mig riktigt ordentligt. Det känns bra i kroppen. Skönt att ha det avklarat också.

Nu väntar jag bara att Mr R ska komma hem från sitt träningspass så ska vi ut och shoppa julklappar sen. Gårdagskvällen med chefen på Cloetta Center var ganska tråkig (inte att vara med henne utan själva eventet). Men desto roligare att alla som var där fick gratis hockeybiljett till LHC-Luleå i januari. Vi gick och åt lite mat på Strandvägen, en fin restaurang där man även kan bowla. Dit ska jag ta Mr R när vi firar femårig bröllopsdag i april. Jag åt kycklingburgare med pommes och cole slaw. Smaskens.

Hoppas ni får en toppenfredag!

3 december

Jag är ledig idag och jag har egentligen inte gjort något alls. Jo, sytt i två knappar i ett par byxor som jag ska ha på mig ikväll när jag ska till Cloetta center med chefen. Skulle ha tränat också men fick en släng av latmask. Löpbandet gick inte att laga så i dagarna får vi ett nytt. Jag vill att det ska komma nu för det är lättare att motivera sig när man har träningsredskapet hemma.

Hoppas att ni får en toppentorsdag.

Minidress

Bild: net-a-porter.com

Jag gillar verkligen denna klänning från Missoni. Undrar om kedjorna kommer göra en budgetvariant. Då står jag först i kö. Klänningen kostar ”bara” 19000 svenska kronor. Jag fick även inspiration till ett smycke. Tänker på färgerna då: grönt, vitt och grått. Kanske något stänk av guld också här och där. Tror att jag har pärlor hemma.

2 december

En bild som mamma tog på oss. För att få Samuel att inte tramsa krävdes en hel del. Han gillar att göra tokiga miner. Hihi. Jag och mamma har sjungit en hel del idag. På söndag när jag jobbar så kommer mamma dit och vi ska sjunga några julsånger för de boende. Fick smak efter gårdagens grötfest på jobbet då jag och M sjöng några julsånger. Så roligt.

Snart är det Greys och jag ska förflytta mig till tv-rummet med mina pärlor. Är lite sugen på att göra några smycken igen. Bor ni i Linköpings/Norrköpings-trakten så arrangerar jag jättegärna smyckesvisningar. Extra bra priser nu inför jul och allt. 🙂 Maila för mer information.

Onsdag

Idag är det strålande sol och minusgrader. Jättehärligt väder. Det enda som saknas är snön. Det har varit en ganska tung dag på jobbet så det är skönt att vara hemma. Snart kommer mamma.  Blir skönt att få vara med henne en stund.

Har inte mycket mer att skriva just nu. Hörs senare.

Träning

Vi drog till gymmet en sväng så dagens träning är avklarat. Löpning, några intervaller och lite styrketräning för magen. Jag behöver någon som kan lägga upp ett bra träningsprogram. Det känns inte riktigt som att jag utvecklas. Eller, jag känner mig aldrig nöjd. Det känns som att jag har mer att ge och och så vill jag inte ha det efter ett träningspass. Iallafall inte efter ett pass som ska vara hårt.

Det är lätt att misströsta med när jag tränat ett halvår och det inte syns på kroppen. Några centimeter här och där har försvunnit visseligen. Men det syns inte. Skrev för ett tag sedan att det känns på mina kläder men jag vete katten alltså. Eller så har jag bara en dålig dag och känner mig pluffsigare….

PS. Kika in mina traderaauktioner här. DS