Jag glömde ju skinkan….

När jag kom hem från jobbet gick jag och la mig. Min planerade tupplur blev lång. Rickard försökte väcka mig efter en timme men jag somnade om. Först vid sex kom jag upp ur sängen och det tog lång tid innan jag blev människa igen. Så där konstig som man blir när jag sovit för länge för en tupplur men för kort för att ha sovit klart.
Efter mat och lek med barnen togs pepparkakshuset fram. Det är flera veckor sen vi köpte det och först ikväll togs det fram. Ibland är man bra på att skjuta upp saker. Men hur gör man egentligen kristyr på bästa sätt? Den var så trög att blanda men så blir den rinnig ändå. Har du några bra tips? Jag hade ingen ättika hemma så struntade i det. Men det kanske är den som är grejen?
Snett och vint men tycker det är lite charmigt. Testade baking glue och jag tyckte att den var helt värdelös. Det blev till att smälta socker och göra på den gamla traditionella sättet.

Nu sitter jag i soffan och för en stund sedan kom jag på att jag glömt att griljera skinkan. Så nu velar jag om jag ska fixa det nu eller göra det imorgon bitti. Soffan är ju väldigt skön alltså… Har du haft en bra dag?