
Jag blev så sugen på färska jordgubbar med mjölk och grädde. Vet du att det är verkligen en ”walk down the memory lane”. Den här skålen påminner mig om mina somrar som barn.
- Somrarna hos min farmor. Det var där jag började äta just den här kombinationen med mjölk och grädde till jordgubbarna.
- Det påminner mig om duvorna som ”pratade” om kvällarna och igelkottarna som vi såg från farmors balkong. Hon bodde högst upp på Dag Hammar Skjölds väg i Lund. Minns fortfarande så väl hur det såg ut i området, konditoriet som vi alltid åkte förbi.
- Jag minns alla rundor på antikvariat tillsammans med min pappa. Jag var alltid på jakt efter Kitty-böcker. Min dotter har inte ärvt mitt intresse för att läsa men jag har så många sparade böcker. För vem vet, någon dag kanske intresset vaknar.
- När jag och brorsan spenderade sommarlovet på Tinnis. Då fanns det en trevlig badsjö utöver poolen men just nu går det bara att bada i bassängen. Dels så har det byggts en ny simhall och så byggs det för fullt ett nytt bostadsområde på Folkungavallen som låg precis bredvid badsjön på Tinnis. Så HÄR såg det ut då (länken går till en grupp på Facebook). Jag tror dock att badsjön ska återställas på något sätt men det lär nog inte ske i närtid.



Ikväll tog jag och Rickard en promenad i skogen. Hur härligt som helst. En liten kopparödla ringlade sig också över vägen. Det var många människor ute i spåret. Alla passar på när det är en varm och fin kväll men inte så där hett som det var på dagen.
Nu funderar jag över om jag vill äta glass eller inte. Det har kommit en ny ”summer edition” med smak svartvinbär. Känns som att äta vaniljglass med svartvinbärssorbet i. Hur gott som helst vilket jag faktiskt inte trodde.




































































































































































