


Det är onsdag och jag har sovit så dåligt. Känns som att jag stökat runt halva natten. Har dessutom vaknat med både träningsvärk och ont i halsen. Bra start på semestern 2026. Förhoppningsvis är det onda i halsen bara tillfälligt.
Jag har varit på vårdcentralen på morgonen. Läkaren där kunde inte göra så mycket mer än att skicka en remiss till hand och plastik. Hon kunde inte ge kortison för mina problem vilket sannolikt blir nästa steg. Vi får väl hoppas på att jag inte behöver vänta hela sommaren och att problemen ger med sig innan. Jag behöver ringa arbetsterapeut och be om nya handledsskydd men det har har jag ingen lust med idag.


På vårdcentralen fanns en liten glaslåda uppsatt på väggen där de visade gamla instrument. Jag är inte rädd för nålar och låter kollegor och studenter öva på mig vid behov. Men att bli stucken av de där nålarna vill inte ens jag frivilligt.


Jag och Rickard tog en promenad i skogen och diskuterade viktigheter kring nästa bil. I höst går leasingavtalet ut så det är mycket att fundera på nu. Samma märke, testa annan bil, behöver vi en stor bil i fortsättningen med, ja funderingarna är många.

När vi kom in igen fick det bli årets första tallrik med glass och jordgubbar. Och det var den här förmiddagen det. Nu ska jag vila händerna igen.





































































