Het och aktiv träningsdag

I förmiddags möttes jag och Sofia upp för en långpromenad. Hehe, jag brukar aldrig vara sen men idag kom jag lite för sent. Gav frukost till ödlorna, fixade vätskeersättning och drack aloe vera + c-vitamin. Klev upp sent så någon frukost blev det inte. Det tog jag när jag kom hem istället. Som vanligt så gick vi vår långa runda som är nio kilometer.
Ikväll åkte jag och Rickard till löparbanan för att springa intervaller. Jag var inställd på supertusingar idag igen och så fick det bli. Men det var tungt, dels på grund av värmen men också på grund av långpromenaden tidigare idag. Det ultimata är kanske egentligen att göra tvärtom, springa först och gå sedan men det förutsätter att jag kommer upp på morgonen och inte går och lägger mig efter midnatt. Det är en av fördelarna med att jobbet börjar på måndag, hihi. Jag kommer gå och lägga mig vettigt. Egentligen så gillar jag mer att kliva upp tidigt än att vara uppe sent.
Träningsplanerna för resten av veckan ser ut så här: vila och återhämtning inför Victorialoppet på söndag. Vilan kommer bestå av aktiv vila genom rörlighetsträning och promenader. Den senaste veckan har jag knappt inte tränat någon pilates och jag längtar efter en härlig genomkörare. (Imorgon tänkte jag lägga ut ett nytt inlägg i min kategori do´s and dont´s. Det var länge sedan nu.) Dock så har den här veckan varit tuff med löpningen och avslutas som skrivet med loppet så jag vill inte överbelasta mig.