Det är inte så lätt att låta bli det här stora godisägget….
Jag har spenderat påskafton på jobbet, ja inte hela, men till två. Vet du vad jag sa till mig själv igår morse innan jag åkte till jobbet? Nej, det vet du såklart inte så det ska jag berätta. Jag gjorde dealen med mig själv att jag inte skulle äta godis till frukost på jobbet. Och hur länge tror du att jag håller mig? En halvtimme så det blev godis till frukost…. Sporten blir att inte göra samma sak imorgon. Idag åt jag iallafall frukost innan jag åkte till jobbet så startade inte dagen med godis… Jag har ätit så mycket godis den här helgen att jag mår illa av bara tanken…. Det är bokstavligt talat godis på varje bord och jag kunde inte låta bli. Suck alltså…
Testade den nya Noccon med smak av jordgubb. Men nej, det ska vara vattenmelonen. Men visst är det snygg layout på burken!
Igår blev jag upplockad på jobbet av Rickard och barnen. Vi var bjudna till mina föräldrar på långfredagslunch. Brorsan och hans nya tjej var också där och han var fullt upptagen med att grilla köttet när vi kom. Mm, att äta grillat är då gjort för första gången i år. Får se hur lång tid det dröjer innan det blir grillat här hemma.
Pappa visade mig en sida där man kan ladda ner böcker. Under tiden jag var där laddade jag hem två böcker om pilates och väl hemma igen blev det tre eller fyra stycken till. Kommer inte ihåg. Pappa berättade att sedan han upptäckte den sidan har han laddat hem över 1700 böcker. Det finns typ allt. Det handlar bara om att veta vad man ska söka på. Ganska mycket är skräp såklart men det är kul att kolla. Det var en härlig eftermiddag!
Förra året fick jag en syren av min fina vän och kollega P. En del av syrenen har dött men så glad jag blev när jag kikade igår och såg att det faktiskt kommer nya blad. Jag håller tummar och tår att den vill blomma redan i år. Det vore roligt.
Jag och Rickard tog en kvällspromenad i skogen. Vi var lite ”wild and crazy” och gick promenaden åt fel håll. Vad konstigt det kändes! Helt fel på något sätt men det var härligt att röra på sig!
Idag jobbade jag till två och när jag kom hem så minns jag inte vad jag gjorde. Jo, förresten. Jag började städa min garderob och efter en stund så gick jag ut på en promenad i skogen. Det blev fyra kilometer ungefär och när jag kom hem riggade jag upp kameran, filmade lite till instagram och så fotade jag några bilder som ska bli träningsinlägg till bloggen. Följ mig gärna på instagram. @hannafialotta heter jag där. 🙂
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.