Kontraster i vädret

Igår var det sommarvärme och jag hoppades så på att kunna sitta ute och plugga. Men det var bara att glömma det. Det regnade i flera timmar på morgonen så jag fick sitta vid köksbordet och göra färdigt en uppgift. Jag har dock inte skickat iväg den än, velar om jag ska göra några förändringar och jag är inte helt säker på diskussionsdelen. Jag har en dålig känsla kring uppgiften så jag vill vara hundra procent säker eller iallafall mer än vad jag är nu. Jag har börjat läsa lite till nästa uppgift och fy vale vad tråkigt det är men jag hoppas att det blir bättre ju längre in i kapitlet jag kommer. Typiskt nog börjar det bli bra väder nu och jag jobbar till nio ikväll.
Tog en lur medan kycklingen gottade till sig i ugnen och jag har precis stekt zucchiniplättar som jag ska äta ihop med kycklingen. Det har ju efterfrågats fler recept på det jag äter så här kommer det ett på biffarna. Till sex zucchinibiffar behöver du bara 3 ägg och så råriv zucchinin. Blanda ihop äggen med zucchinin och smaksätt med de kryddor du vill ha och stek i smör.
Hur enkelt som helst. Det är gott att koka haricot verts till och göra en kall sås på turkisk yoghurt eller till exempel tzatziki. Ta det du gillar. 🙂