Att det är tredje advent

Ida var så lycklig över att få tända adventssljusen. Kan inte fatta att det var tredje advent igår. Två veckor kvar på 2018.
Jag tänkte i det här inlägget sammanfatta veckan i bilder. I måndags hade jag en tuff dag på jobbet. Det var Nobeldagen och det skulle lagas trerättersmiddag. Rast tog jag först halv tre på eftermiddagen. Jag var helt färdig när jag kom hem från jobbet och ville knappt åka iväg och träna pilates. Men det gjorde jag såklart ändå. Terminens sista pass med mina trogna klienter.
Jag bjöd på mig själv och hade min Rudolf med röda mulen-luva på mig.
 Tisdagen började med att jag åkte till jobbet som vanligt men var tvungen att åka hem men först efter att vilat i källaren två timmar. Jag fick så galet ont i huvudet och orkarde mest bara ligga i soffan hela dagen. Barnen ville klä granen så jag tog mig ork till det. Det var en mysig stund tillsammans.

Ida vill alltid sätta stjärnan i toppen! Samuel får lyfta upp henne.
Jag och Rickard kollade på Luciamorgon på kvällen. Visst är årets Lucia lite lik Paula Uribe? Men vad var det som hände. Helt plötsligt var hon borta. Överlag tyckte jag att det var ett fint Luciatåg men varför sjöng de stilla natt och Marias vaggvisa ihop? Det var bra arrangerat men det passade inte ihop. Eller vad tyckte du?
Vi hade en del filmmys. Ja och så var vi på bio och såg nya Robin Hood. Det var en bra och spännande film. (Nej vi hade inte tomteluvor på oss på bion. 😛 )
Rickard fick en presentkorg från jobbet. Gissa vem som åt upp mintkolafudgen som var i. Just det, jag! Det var så gott! 🙂
I lördags hade vi sångövning inför att sjunga på Rickards jobb på söndagen. Först var jag extremt opepp och hade ingen lust alls men kom sen in i det.
Vi hade inte bestämt någon klädkod men ändå matchade vi varandra.
Igår var på Rickards jobb och sjöng för de boende. Det blev en mysig stund. Vi avslutade det hela med

att fika en stund och Samuel spelade månskenssonaten på piano. Han är helt suverän. Någon dag ska jag filma när han spelar så du också får höra.
När vi kom hem röjde vi undan lite snabbt och så kom Marcus, mamma och pappa och hälsade på en stund. (Jo Samuel är också med men han gömde sig bakom mofar. 🙂 ) Samuel fick spela för morfar som inte hört honom spela mer än korta snuttar på video. Vi spelade lite Uno tillsammans och så åt vi skinkmackor, rödbetssallad och köttbullar. När familjen åkt hem så satte vi på en film på Netflix, en charmig julfilm och som med alla julfilmer på Netflix hade ett lyckligt slut.