En investering i min hälsa

I förra veckan tog jag och Rickard beslutet att sluta äta godis. Något slutdatum är inte satt utan det är på obestämd tid. När jag köper godis blir det ofta att jag köper en stor mängd vilket gör att jag har godis hemma mer än en dag och jag vill inte äta snask. Det är mest sockermonstret i mig som hela tiden vill ha något sött och oftast tycker jag inte att det smakar särskilt gott. Då är det mest för ätandets skull och då kan det lika gärna vara. Just nu blir det ännu lättare att motivera mig då min mage är katastrof. Jag var så glad förra veckan när jag inte hade något ont. Den lyckan blev dock väldigt kort. Jag ringde vårdcentralen igår och det enda de föreslog var att äta omeprazol en vecka och sedan höra av mig igen om det inte blivit bättre. Jag behöver såklart testa om det kan hjälpa mig men egentligen är jag inte för symtomlindring. Jag vill hitta orsaken till det onda och behandla den. Inte bara symtomlindra även om det också såklart är en viktig del.