På fotboll

Igår åkte domarklubben till Norrköping för att se den allsvenska matchen mellan IFK Norrköping och Malmö FF. Vi var ungefär tjugo domare som åkte. Vi fick även möjligheten att träffa domarna efter matchen. Det var en riktigt bra och spännande match där Norrköping till slut avgick med segern. Kul kväll!
Något som irriterade mig var att några hade med sig bengaler in till arenan men jag fick absolut inte ta med mig min glutenfria kexchoklad. Det var förbjudet…. Frågade en funktionär om det fanns glutenfritt inne på arenan och det sa hon att det skulle göra. Men när jag gick till en av kioskerna för att shoppa en korv så blev det kalla handen. Jag tycker att det är otroligt dåligt. Istället blev det popcorn. 
På vägen hem hamnade vi bakom en ambulans som påkallade fri väg men körde inte snabbare än 110. Vi tyckte allihopa att det var jättekonstigt.