Damma av en utmaning kanske?

Det är några år sedan som jag utmanade mig själv: springa milen på 45 minuter och fem kilometer på 20 minuter. Som med mycket annat så rann det ut i sanden. Men, den här utmaningen skulle slå två flugor i en smäll: bli starkare och snabbare löpare samtidigt som jag får bättre kondition till matcherna. Det är lätt att stirra sig blind på att träna inför löptestet och vara nervös inför det men om sanningen ska fram så är löptestet lätt i jämförelse med att springa på fotbollsplan i 2*45och döma herrar. Men jag är motiverad till att träna och att träna tufft. Jag måste också om jag ska ha någon chans att ta kliv upp i domarkarriären. Någonstans känner jag att jag inte vill ge upp innan jag verkligen gett allt. Och då menar jag verkligen allt.
Så jag hoppas på att du vill hänga med mig på min nya utmaning. Jag fick precis mailet med mitt träningsschema från Rickard så nästa vecka kör jag igång. Den här veckan har jag fyra matcher (en var igår kväll) så det blir tufft att klämma in annan träning också. Men vi får se hur det känns i kroppen. Du hänger med va?