En dejt vid Rosenkällasjön

 Godmorgon! Här sitter jag och försöker vakna till. Känner mig lite sömnig idag men piggnar nog snart till. Jag ska sitta och plugga en stund innan det är dags att väcka barn och få iväg de till skolan. Först tänkte jag bara uppdatera dig om gårdagen.
Jag fick frågan igår om jag hann med allt som jag skrivit på min dagliga planering och ja, det gjorde jag. Att kliva upp tidigt gör verkligen allt för att hinna med så mycket som möjligt på en dag. Dagen blir så mycket längre. Men på eftermiddagen var jag rätt så trött så innan jag tog tag i mina förberedelser inför passet så la jag mig i sängen och somnade som en sten. Det var skönt! Kanske att det blev en lite för lång tupplur bara för när jag väl skulle kliva upp så var sängen väldigt skön.
Det som stod på Rickards kort var att ta med mig på picnic. Han hade köpt lite gott och så åkte vi iväg til Rosenkällasjön i Tinnerö. Det var först grått men så sprack solen upp och vi hade ett par härliga timmar på berget.
Isen på sjön har varit rejält tjock då den trots de två senaste veckorna med plusgrader fortfarande ligger kvar. Men vi gav oss inte ut på isen, tänker att den är rejält förrädisk. Men visst var jag sugen på en rejäl ispromenad. Om det blir minusgrader igen om ett tag då ska jag ut på isen. 
Åh, vilken härlig förmiddag det var! Tack älskling! ♥♥♥ Jag har dragit mitt kort och eftersom att Rickard läser min blogg kan jag inte berätta för dig vad som stod på mitt. Det jag kan säga dock är att det kommer krävas lite planering men kommer också bli riktigt roligt.