Ketos funkar inte när man inte sover

Det var ett tag sedan som jag skrev om min ketojourney så jag kände att det är dags igen med en uppdatering. Tycker du att de här inläggen är snarkvarning, scrolla vidare. 🙂
I torsdags mätte jag mina högsta ketoner. Man ska vara på en resa i ketovärlden för att uppskatta höga ketoner….
… och lågt blodsocker.
På morgonen den dagen så tog jag sovmorgon och jag sov också en stund på eftermiddagen när jag kollade på fotboll med Rickard. Finns det något skönare än att få sova i sin älsklings knä? Jag tror inte det.
I vilket fall som helst så kände jag i kroppen att det nog var en del på gång så jag mätte mina värden. På bilderna ser du värdena. När man är ketos vill man ha höga ketoner och lågt blodsocker. Jag har redan skrivit tidigare om hur viktigt det är med balans. De senaste två dagarna har jag inte sovit ordentligt och det märks dels på mitt blodsocker och ketonerna. Testade i går kväll och ketosen är nästan obefintlig och mitt blodsocker är inte alls på den nivå som jag vill.
Jag känner inte att jag just nu behöver ändra något med kosten, jag är inte hungrig och jag får bra med energi från fetterna. Så var börjar jag då? Jo, jag ska börja med sömnen, komma i säng vid halv tio och stänga av datorn senast halv nio varje kväll.