Gunnel har varit på besök

I tisdags kom Länka med kärleks lilla maskot Gunnel på besök. Jag hade tänkt att hon skulle få följa med på mitt gympapass men det gick ju inte eftersom att jag precis dragit på mig min skada. (Tror du hjärtat var besviken över det? Direkt när hon så mig så tänkte hon åh nej. Nu blir det ingen vila…) Det blev en lugn första dag. Gunnel ville få en känsla av Gotland och hoppade direkt ner bland stenarna i min ljusstake. ”Varför ligger det en skruv i fatet” undrade hon. Det är en hrm gotlandsskruv sa jag…. 😜
”Vad spännande med aloe vera! Får jag smaka?” Gunnel spottade dock och fräste. ”Det där var inget vidare! Har du någon god dricka åt mig istället?” undrade Gunnel. ”Typ coca cola…”
Vi läste också bok tillsammans: Ann Fernholms ”ett sötare blod”. Socker är gott sa Gunnel och fnös. Hon undrade också om jag inte är lite fixerad vid det här med hälsa och välmående. Kan man det var min första spontana svar men jo, det kan man förstås. Då började vi diskutera kring när det går från att vara hälsosamt till att vara en fixering istället. Jag tror inte att det är svart eller vitt utan snarare en gråzon. 
På torsdagen var det dags för pilates i Mjölby och Gunnel blev eld och lågor. ”Ska jag få hänga med dit igen”. Gunnel var så ivrig att hon ville sitta vid instrumentpanelen men det sa jag strängt till henne att hon inte fick. Gunnel surade till lite så jag sa ”du kan sitta fast i dragkedjan på min tröja och då blev Gunnel nöjd och glad.
Annat vi gjort är att titta på Idol tillsammans, Gunnel har fått hjälpa mig med skolarbetet och så fick hon också hänga med på jobbet nu när jag jobbade i helgen.