Idag blundar jag

 
Nu längtar jag efter att få sova. Det känns verkligen att det varit en intensiv dag. Jag har gjort allt jag tänkt mig utom pilates. Det har känts lite i min skada idag så valde en dag i lugnets tecken. Har bara gått 3000 steg idag och det är verkligen ingenting för mig som annars går över 10000 steg varje dag. Min stödstrumpa fick också åka på och jag hoppas att jag slipper använda den imorgon med.

Jag pluggade idag och hittade en jätteintressant rapport frå Socialstyrelsen om läkemedelsrelaterade lnläggningar hos äldre. Alltså där man ser att det är biverkningar från medicinerna som gör att man behöver sjukhusvård. Jag har ju under många år varit av den inställningen att man inte bara ska symtomlindra utan först ta reda på orsaken. Nu börjar faktiskt forskning säga samma sak. Man måste gå till botten med orsaken så man behandlar rätt sak.
Ja, idag blundar jag. Tycker bilden blev så talande för hur det känns  i min kropp. Trött, trött, trött….  Eftermiddagen spenderade jag vid fotbollsplan. Inte på plan som domare tyvärr. Oj så bitter jag kände mig när jag tänkte på alla som kunnat vara ute och döma i helgen.

Idag skulle jag kolla på en ny domare som gjorde sin första p15-match och jag valde verkligen rätt dag att observera. Sommaren är tillbaka. Åh så jag önskar att det inte bara är tillfälligt. Domaren gjorde riktigt bra ifrån sig så det var kul!
Kvällen spenderades hos mina föräldrar en stund. Mamma lagade keto till mig: bacon och ägg, ja till sig själv och pappa med såklart. Ägg och bacon är självbärande, det vill säga att man inte behöver tillsätta något extra fett. Om man inte vill såklart. 🙂 Hur bra som helst!
Nej nu ska jag stänga av datorn och ta igen lite sömn. Så jag vaknar pigg imorgon.